Мистецтво в просторі міжкультурних комунікацій: досвід України
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.3-4(56-57).2022.278197Ключові слова:
фестиваль органної музики, музичне мистецтво, культурний простір, художня освіта, міжкультурна комунікація, виконавці, мотиваціяАнотація
Проаналізовано стан професіональної діяльності в художній сфері України. З’ясовано її вплив на сприйняття культурного продукту на підставі творчих та організаційно-культурних характеристик учасників III Міжнародного фестивалю «Musica viva Organum» (м. Рівне, 2020 та 2022 роки). Підкреслено спільність підходів музикантів різних країн до розуміння ролі мистецтва в полікультурному середовищі. Акцентовано увагу на змінах стереотипів в художній освіті і на її ролі у формуванні сучасних митців та організації концертного життя. Доведено важливість мотиваційної складової в культурноосвітньому процесі. Наголошено на змінах підходів до подібної практики, обумовлених воєнним станом в Україні. Виявлено роль міжкультурної комунікації у просторі сьогодення. Описано специфіку організації творчого та культурного процесу українського митця в контексті сучасних реалій; доведено думку про те, що його подальша успішна художня діяльність обов’язково пов’язується зі здобуттям більш високого рівня спеціальної освіти, на обрання якої впливає виключно мотиваційний чинник. Обґрунтовано умови щодо: подальшого пошуку нових форм власного художнього самовираження; використання дослідницького пошуку в концертній практиці; широкого застосування просвітницького елементу у власній культурній діяльності; покращення сприймання широкою публікою музичних творів. Доведено доцільність застосування виявлених нових форм позиціонування українського музиканта у сучасному культурному просторі на прикладі організаційнокультурної діяльності трьох учасників-випускників Львівської музичної академії ім. М. Лисенка (О. Мацелюх, І. Козачук, І. Мацелюх), які брали участь у традиційному ІІІ Міжнародному фестивалі органної музики «Musica viva Organum» (м. Рівне, серпень, 2020). Наголошено на необхідності використання кращого досвіду формування митців у провідних закладах Європи — Польщі, України, Молдови
Завантаження
Посилання
Antipina, I. O., 2019. Khorovyi performans yak novyi napriam u suchasnomu kulturnomu prostori [Choral performance as a new direction in the modern cultural space]. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, 33, pp.60–66.
Vytkalov, V. H. and Vytkalov, S. V., 2022. Haluz kultury v umovakh eksperymentu: teoretychni notatky do Prohramy rehionalnoi transformatsii [The field of culture in experimental conditions: theoretical notes on the Regional Transformation Program]. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, 41, pp.36–42.
Vytkalov, S., 2020. Interview of S. Vytkalov with O. Matselyukh [interview]. Private archive of S. Vytkalov.
Vytkalov, S., 2021. Vyshcha kulturolohichna osvita v Ukraini: rehionalnyi dyskurs: kriz pryzmu diialnosti kafedry ivent-industrii, kulturolohii i muzeieznavstva Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu: monohrafichno-dovidkove vydannia [Higher cultural education in Ukraine: regional discourse: through the prism of the activities of the Department of Event Industry, Cultural Studies and Museum Studies of the Rivne State Humanitarian University: monographic and reference edition]. Rivne: A. Brehin.
Vytkalov, S., 2021–2022. Interview of S. Vytkalov with E. Stetsenko, [interview] Private archive of S. Vytkalov.
Kontsertni biohrafii uchasnykiv III mizhnarodnoho festyvaliu orhannoi muzyky v m. Rivne: O. Matseliukh, I. Kozachuk, I. Matseliukh [Concert biographies of the participants of the 3rd International Festival of Organ Music in Rivne: O. Matselyukh, I. Kozachuk, I. Matselyukh], 2020. Pres-reliz uchasnykiv.
Mol', A., 2008. Sotsiodinamika kul'tury [Sociodynamics of culture]. 3rd. ed. Translated from French by B. V. Biryukov. Moskva: Izdatel'stvo «LKI».
Toinbi, A., 2016. Vyzov-i-Otvet, [online]. Available at: <http://pryahi.indeep.ru/history/toinby_02.html> [accessed: 12 March 2022].
Vytkalov, S., Smyrna, L., Petrova, I., Skoryk, A. and Goncharova, O., 2022. The image of the other in the cultural practices of the modernity. Filosodiya-Philosophy Journal, 31(1), pp.19–29.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

