Унікальний стиль епохи Мирослава Скорика
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.2(67).2025.339135Ключові слова:
творчість Мирослава Скорика, композиторський стиль, унікальність, інноваційне мислення, штучний інтелект, музична освіта, національні художньо-естетичні цінностіАнотація
Розглянуто унікальність композиторського стилю Мирослава Скорика як оптимальну для нашої епохи естетичну модель внутрішньо одухотвореного відображення життєво важливих цінностей невербалізованими засобами, принципами, ідеями та ідеалами. Виявлено основні ознаки композиторського стилю Мирослава Скорика, серед яких значуще місце належить національним рисам, високому професіоналізму та інноваційному мисленню Митця. Проаналізовано комплекс питань, пов’язаних із формуванням самобутнього стилю Мирослава Скорика та його впливом на сучасну музичну культуру України. Доведено, що структура композиторського стилю Мирослава Скорика є оригінальною, тобто неповторною. Означено основні складові та особливості формування унікального стилю Мирослава Скорика з урахуванням його творчої спадщини як носія музичного вираження загальнолюдських цінностей. З’ясовано, що стилетворення Мирослава Скорика детермінувалось системою як його власних психологічних властивостей, так і системою національних художньо-естетичних цінностей епохи. Описано вплив творчості Мирослава Скорика на формування сучасної української музики, її різножанровість та національне спрямування. Підкреслено, що президентська відзнака «Національна легенда України» набула символічного значення для осмислення постаті Мирослава Скорика, увиразнила його значення у формуванні сучасного українського музичного світу та його зв’язку із історичною традицією. Акцентовано увагу на «зрілій виваженості» його музики, прагненні досягнути акмегармонії у всіх складових художньої цілісності, спираючись на метацінності, які управляють емоціями людини. Висвітлено особливості сучасної музичної освіти — суперечливого впливу штучного інтелекту та дистанційного навчання на формування знань, умінь і навичок у майбутніх фахівців мистецької спрямованості. Обґрунтовано актуальність подальшого дослідження сучасного мистецького простору України, адже мистецтво стало потужним інструментом спротиву у російськоукраїнській війні.
Завантаження
Посилання
Andrushchenko, V., 2025. Prosvitnytska odisseia rozumu [An enlightening odyssey of the mind]. Kyiv: Znannia Ukrainy.
Andrushchenko, T. I. and Fedorenko, M. O., 2023. Estetychni tsinnosti u tvorchosti Myroslava Skoryka [Aesthetic values in the work of Myroslav Skoryk]. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 3(60), pp.7–24.
Vashchenko, H., 1999. Vykhovannia kharakteru i voli [Education of character and will]. Kyiv.
Hromova, L., 2010. Myroslav Skoryk: kompozytor, pedahoh, publitsyst [Myroslav Skoryk: composer, teacher, publicist]. Kharkiv.
Korotkova, L. V., 2019. Styl yak universalna katehoriia: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [Style as a universal category: an interdisciplinary approach]. Science and education a new dimension. Philology, VII(60), pp.52–55.
Piriiev, O., 2025. The third Skoryk FEST festival will be held on May 5–7 at the National Academy of Music of Ukraine. Myroslavskoryk.com, [online], Available at: <https://myroslavskoryk.com/2025/05/01/tretij-festyval-imeni-myroslava-skoryka-u-kyyevi/> [accessed: 03 May 2025].
Skoryk, M., 1972. Carpathian Concerto [Sheet music] (Kyiv: Musical Ukraine).
Skoryk, M., 2008. Lysty do druziv [Letters to friends]. Kyiv.
Skoryk, M., 2011. Muzychna kultura Ukrainy: vid vytokiv do sohodennia [Musical culture of Ukraine: from the origins to the present]. Kyiv.
Skoryk, M., 2012. Works for piano [Sheet music] (Kyiv: Musical Ukraine).
Contemporary artistic space as an artist's code: philosophical and cultural aspect, international scientific conference, Kyiv, May 5-7 2025. Kyiv: P. I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine.
Tymoshenko, M. O., 2023. Mizhnarodna diialnist NMAU imeni P.I. Chaikovskoho – stratehichnyi vymir. In: O. V. Petrochenko, ed. Innovatsiina osvita ta maibutnie Ukrainy: kolektyvna monohrafiia [Innovative education and the future of Ukraine: a collective monograph]. Kyiv: Politekhnika, pp.178–179.
Yunyk, D. and Yunyk, T., 2025. Vzaiemozalezhnist determinant indyvidualnovykonavskoho styletvorennia myttsia kontsertno-stsenichnoi diialnosti [Interdependence as a determinant in shaping the individual performance style of concert-stage artists]. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 1(66), pp.7–23.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Тетяна І. Андрущенко, Тетяна В. Андрущенко, Оксана Сапіга

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.