Національна музична академія України імені П. І. Чайковського в просторово-часовому континуумі (до 160-річчя заснування)
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.4(61).2023.301181Ключові слова:
Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, мистецька освіта, заклад вищої освіти, освітнє середовище у просторово-часовому континууміАнотація
Розглянуто історію становлення Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Наголошено на необхідності культурно-історичної атрибуції навчального закладу з метою розбудови інституту вищої мистецької освіти, інституту професійної етики і пам’яті. Актуалізовано проблеми сучасної мистецької освіти в Україні з урахуванням культурно-освітніх, політико-економічних, націє- та державотворчих процесів. Розкрито сутність процесів і явищ об’єктивної дійсності з метою неупередженого оцінювання тенденцій в освітньому, науковому і творчому середовищах. Уточнено багатовекторність і поліфункціональність мистецької освітньої парадигми, відповідно до якої формуються сучасні освітні та культурні моделі. З’ясовано, що Національна музична академія України імені П. І. Чайковського має істотне історичне значення не лише для України, а й Європи та всього світу. Окреслено основні ризики, проблеми, загрози та перспективи розвитку мистецької освіти в умовах повномасштабної військової агресії Росії проти України. Доведено, що Національна музична академія України імені П. І. Чайковського — це: феномен ідентичності ХХІ століття, який гарантує становлення, збереження і захист сутнісних ознак етносу, нації, народу й державності, спираючись на сформовані традиції й чітко визначені перспективи на майбутнє; абсолютний суб’єкт ініціативи в галузі освіти, науки, культури і мистецтва, сформований на традиціях академічної класичної освіти; конкурентоспроможний суб’єкт на ринку освітніх послуг, який активно інтегрує освітні програми у простір Європейського та світового сприйняття; потужний інвестиційний маркер в розбудові інтелектуального потенціалу держави, її освітніх перспектив і наукових досягнень; субстанційний фермент сучасних перетворень, який забезпечує постійний аудит якості вищої мистецької освіти, здійснює системний моніторинг і оцінювання якості навчального процесу на всіх його етапах, гарантує виявлення проблемних зон та формування механізму їх усунення; осередок, який запобігає деформації сучасної української мистецької освіти
Посилання
Zhukova, N., 2016. Elitarna literatura v imenakh [Elite literature in names]. Kyiv: Instytut kulturolohii NAM Ukrainy.
Historical reference of the Opera Studio of the Kyiv State Order of Lenin Conservatory named after P. I. Tchaikovsky [reference]. Kyiv: archive of P. I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine.
Kopytsia, M. D., 2013. Istoriia Akademii u postatiakh yii kerivnykiv [The history of the Academy in the figures of its leaders]. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 4(21), pp.41–50.
Samoilenko, O. I., 2023. Lecture on "Art history dialogues with time", [online]. Available at: <https://www.youtube.com/watch?v=XmOEGscaZh0&t=1s> [accessed: 02 March 2023].
Troielnikova, L., 2010. Tvorcha elita yak ob’iekt khudozhno-osvitnoho prostoru: kulturolohichne osmyslennia problemy [Creative elite as an object of artistic and educational space: cultural understanding of the problem]. Kulturolohichna dumka, 2, pp.43–48.
Shulhina, V., 2010. Filosofski zasady rozbudovy natsionalnoi muzychnoi osvity v Ukraini [Philosophical foundations of the development of national music education in Ukraine]. Kulturolohichna dumka, 2, pp.120–127.