Формування класів фагота у Паризькій консерваторії
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.3(60).2023.296802Ключові слова:
французька фаготна школа, класи фагота, метризи, професіоналізація музичної освіти, оркестр Національної гвардії, Паризька консерваторія, виконавські конкурси, Е. ОзіАнотація
Розглянуто витоки і початковий період формування класів фагота у Паризькій консерваторії. Проаналізовано ранні етапи процесу становлення французької фаготної школи. Показано роль метриз і військових оркестрів у підготовці виконавців на фаготі до початку революційних подій 1789 року. Виявлено вплив церковної музично-освітньої системи на професіоналізацію світського інструментального і вокального виконавства і її значення у творчому становленні визначних французьких фаготистів у другій половині ХVIII — початку XIX століття. Розкрито сутність ідеологічних і політичних чинників Французької революції у створенні нової демократичної системи професійної музичної освіти, що гарантувала її доступність для широких верств населення та безкоштовність навчання на конкурентних засадах. Досліджено хронологію започаткування і розвитку класів фагота на шляху професіоналізації виконавства на духових інструментах в музичній школі Національної гвардії, Національному інституті музики і Паризькій консерваторії. Висвітлено особливості впровадження конкурсної системи фахової підготовки інструменталістів і формування дидактичних матеріалів для забезпечення навчального процесу у Паризькій консерваторії. Підкреслено інноваційність «Школи гри для фагота» Е. Озі — офіційно затвердженого навчального посібника для освоєння інструмента і розвитку виконавської майстерності студентів консерваторії. Визначено роль Е. Озі у створенні класів фагота у Паризькій консерваторії і заснуванні французької виконавської школи.
Завантаження
Посилання
Apatskii, V., 2017. Fagot ot A do Ya [Bassoon from A to Z]. Kiev: TOV ''Lazurit-Poligraf''.
Rudyka, O., 2020. Stvorennia Paryzkoi konservatorii yak vyznachalnyi faktor formuvannia novoi muzychno-osvitnoi systemy [The creation of the Paris Conservatory as a determining factor in the formation of a new musical and educational system]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 34 (4), pp.37–43.
Apple, S., 2014. The authoritative reference, [online]. Available at: <https://www.amazon.com/gp/customerreviews/RRRGE1N2WHZI5/ref=cm_cr_dp_d_rvw_ttl?ie=UTF8&ASIN=9060274466> [accessed: 23 April 2023].
De La Grandville, F., 2014. Études et documents en ligne de l’IreMus. Archives nationales de France, tous droits réservés. Le Conservatoire de musique de Paris (1795-1815): Dictionnaire, [online]. Available at: https://www.academia.edu/9027956/Histoire_du_Conservatoire_de_musique_de_Paris_sous [accessed: 19 October 2022].
Fetis, F. J., 1862. Gebauer (François René). Biographie universelle des Musiciens. Biographie universelle des musiciens et bibliographie générale de la musique. Tome 2. Paris: Librairie De Firmin Didot Freres.
Griswold, H., 1979. Étienne Ozi (1754-1813): Bassoonist, Teacher, and Composer. DMA. diss. Peabody Institute, Baltimore.
Jansen, W., 1978–1999. The bassoon: its history, construction, makers, players, and music. Buren: F. Knuf.
Jardin, E., 2006. Le conservatoire et la ville: les écoles de musique de Besançon, Caen, Rennes, Roubaix et Saint-Étienne au XIXe siècle. Thèse de doctorat. Paris, EHESS.
Lassabathie, Th., 1860. Histoire du Conservatoire impérial de musique et de déclamation. Paris: Michel Lévy Frères.
Moreno, Á. D., 2013. Bassoon Playing in Perspective. Character and Performance Practice from 1800 to 1850. Ph.D. Thesis. Helsinki: University of Helsinki.
Ozi, E. 1803. Nouvelle Méthode de basson... adaptée par le Conservatoire pour servir à l'étude dans cet établissement. Paris: Imprimerie du Conservatoire de Musique.
Pierre, C., 1900. Le Conservatoire national de musique et de declamation: documents historiques et administratifs. Paris: Imprimerie nationale.
Radiguer, H., 1921. La musique Française de 1789 à 1815. Encyclopédie de la musique et dictionnaire du Conservatoire. Premiere partie. Paris, Librairie Delagrave.
Tiffou, A., 2022. The French Bassoon in the 19th Century. Theory and Repertoire. [ebook] English edition. Available at: https://www.tonkunstler-on-the-bund.com/research/tiffou/#Makers [accessed: 18 May 2023].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

