Формування класів фагота у Паризькій консерваторії

Автор(и)

  • Ігор Нечесний Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0009-0003-1743-0488

DOI:

https://doi.org/10.31318/2414-052X.3(60).2023.296802

Ключові слова:

французька фаготна школа, класи фагота, метризи, професіоналізація музичної освіти, оркестр Національної гвардії, Паризька консерваторія, виконавські конкурси, Е. Озі

Анотація

Розглянуто витоки і початковий період формування класів фагота у Паризькій консерваторії. Проаналізовано ранні етапи процесу становлення французької фаготної школи. Показано роль метриз і військових оркестрів у підготовці виконавців на фаготі до початку революційних подій 1789 року. Виявлено вплив церковної музично-освітньої системи на професіоналізацію світського інструментального і вокального виконавства і її значення у творчому становленні визначних французьких фаготистів у другій половині ХVIII — початку XIX століття. Розкрито сутність ідеологічних і політичних чинників Французької революції у створенні нової демократичної системи професійної музичної освіти, що гарантувала її доступність для широких верств населення та безкоштовність навчання на конкурентних засадах. Досліджено хронологію започаткування і розвитку класів фагота на шляху професіоналізації виконавства на духових інструментах в музичній школі Національної гвардії, Національному інституті музики і Паризькій консерваторії. Висвітлено особливості впровадження конкурсної системи фахової підготовки інструменталістів і формування дидактичних матеріалів для забезпечення навчального процесу у Паризькій консерваторії. Підкреслено інноваційність «Школи гри для фагота» Е. Озі — офіційно затвердженого навчального посібника для освоєння інструмента і розвитку виконавської майстерності студентів консерваторії. Визначено роль Е. Озі у створенні класів фагота у Паризькій консерваторії і заснуванні французької виконавської школи.

Посилання

Apatskii, V., 2017. Fagot ot A do Ya [Bassoon from A to Z]. Kiev: TOV ''Lazurit-Poligraf''.

Rudyka, O., 2020. Stvorennia Paryzkoi konservatorii yak vyznachalnyi faktor formuvannia novoi muzychno-osvitnoi systemy [The creation of the Paris Conservatory as a determining factor in the formation of a new musical and educational system]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 34 (4), pp.37–43.

Apple, S., 2014. The authoritative reference, [online]. Available at: <https://www.amazon.com/gp/customerreviews/RRRGE1N2WHZI5/ref=cm_cr_dp_d_rvw_ttl?ie=UTF8&ASIN=9060274466> [accessed: 23 April 2023].

De La Grandville, F., 2014. Études et documents en ligne de l’IreMus. Archives nationales de France, tous droits réservés. Le Conservatoire de musique de Paris (1795-1815): Dictionnaire, [online]. Available at: https://www.academia.edu/9027956/Histoire_du_Conservatoire_de_musique_de_Paris_sous [accessed: 19 October 2022].

Fetis, F. J., 1862. Gebauer (François René). Biographie universelle des Musiciens. Biographie universelle des musiciens et bibliographie générale de la musique. Tome 2. Paris: Librairie De Firmin Didot Freres.

Griswold, H., 1979. Étienne Ozi (1754-1813): Bassoonist, Teacher, and Composer. DMA. diss. Peabody Institute, Baltimore.

Jansen, W., 1978–1999. The bassoon: its history, construction, makers, players, and music. Buren: F. Knuf.

Jardin, E., 2006. Le conservatoire et la ville: les écoles de musique de Besançon, Caen, Rennes, Roubaix et Saint-Étienne au XIXe siècle. Thèse de doctorat. Paris, EHESS.

Lassabathie, Th., 1860. Histoire du Conservatoire impérial de musique et de déclamation. Paris: Michel Lévy Frères.

Moreno, Á. D., 2013. Bassoon Playing in Perspective. Character and Performance Practice from 1800 to 1850. Ph.D. Thesis. Helsinki: University of Helsinki.

Ozi, E. 1803. Nouvelle Méthode de basson... adaptée par le Conservatoire pour servir à l'étude dans cet établissement. Paris: Imprimerie du Conservatoire de Musique.

Pierre, C., 1900. Le Conservatoire national de musique et de declamation: documents historiques et administratifs. Paris: Imprimerie nationale.

Radiguer, H., 1921. La musique Française de 1789 à 1815. Encyclopédie de la musique et dictionnaire du Conservatoire. Premiere partie. Paris, Librairie Delagrave.

Tiffou, A., 2022. The French Bassoon in the 19th Century. Theory and Repertoire. [ebook] English edition. Available at: https://www.tonkunstler-on-the-bund.com/research/tiffou/#Makers [accessed: 18 May 2023].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-27

Як цитувати

Нечесний, І. (2023). Формування класів фагота у Паризькій консерваторії. Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського, (3(60), 98–111. https://doi.org/10.31318/2414-052X.3(60).2023.296802

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО. Музичне мистецтво