Організація музичного життя в сучасній Італії
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.3(60).2023.296796Ключові слова:
музичне життя сучасної Італії, оперний фестиваль «Арена ді Верона», оперне мистецтво, вокальне виконавство, композиторська творчість, засоби музичної виразності, менеджмент музичного мистецтва, маркетинг, фонди, культурний брендАнотація
Проаналізовано процес організації музичного життя в сучасній Італії крізь призму нових управлінських підходів, які спрямовані на розгортання італійських музичних проєктів у загальному соціокультурному просторі. Окреслено питання менеджменту і маркетингу в музичному житті сьогодення, які є значною складовою при створенні музичних проєктів. Охарактеризовано основні принципи нових видів маркетингу в контексті просування музичних проєктів в Італії — подієвого, емпіричного і територіального. Висвітлено функціонування національного брендового проєкту — оперного фестивалю «Арена ді Верона» (Arena di Verona Opera Festival), сотий сезон якого відбувся 2023 року на сцені римського амфітеатру Арена. Визначено роль Фонду «Арена ді Верона» при організації оперного фестивалю. Розглянуто креативні рекламні заходи, завдяки яким відбувається популяризація проєкту як художнього феномена серед публіки. З’ясовано, що італійський фестивальний маркетинг в сучасному музичному житті функціонує завдяки співпраці державних, фінансових інститутів, приватного бізнес-сектору, асоціацій і фондів. Розкрито специфіку просування італійських музичних проєктів, що включає аналіз, планування, реалізацію події масового масштабу за допомогою креативу в рекламі, постійному технологічному оновленню. Обґрунтовано залежність успіху музичних проєктів від ексклюзивних рішень організаторів, інноваційних технологій, що використовуються у декораціях, освітленні, конструкції сцен тощо. Визначено високу художню складову італійських музичних проєктів, які залучають більше прихильників, завжди проходять у певному місці та часі, посилюють бренд території та дозволяють зробити регіон привабливим як для місцевого населення, так і для туристів. Доведено, що основна мета організації музичного життя в сучасній Італії, працюючи на високий професійний результат, демонструє світу історичні й мистецькі пам’ятки італійських міст і зберігає для наступних поколінь італійські музичні проєкти як національний культурний бренд
Посилання
Gete, I. V., 2020. Ital'yanskoe puteshestvie [Italian trip]. Translation from German by N. A. Kholodovsky. Moskva: Ripol klassik.
Kotler, F., 2007. Osnovy marketinga. Kratkii kurs [Marketing Basics. Short course]. Translation from English. Moskva–Sankt-Peterburg–Kiev: Izdatel'skii dom "Vil'yams".
Monastyrskyi, H. L., 2019. Teoriia orhanizatsii: pidruchnyk. 2nd ed. Ternopil: "Krok".
Arena di Verona Opera Festival, 2023. [ebook] Available at: <https://www.arena.it/it/arena-di-verona/chi-siamo> [accessed: 21 November 2023].
Balestra, C. e Malaguti, A., 2006. Organizzare musica. Legislazione, produzione, distribuzione, gestione nel sistema italiano. Milano: Edizione FrancoAngeli.
Clarke, J., 2000. Tourism brands: An exploratory study of the brands box model. Journal of Vacation Marketing, 6, pp.329–345.
Gilmore, J. H. and Pine, B. J., 1999. The experience economy: work is theatre & every business a stage. Boston: Harvard Business Press.
Rossiter, J. R. and Percy, L., 1997. Advertising Communications and Promotion Management. New York: McGraw-Hill Companies.