Кафедра ЮНЕСКО «Музика, освіта, наука — заради миру» Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського: стратегічний вимір

Автор(и)

  • Віктор Бондарчук Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0000-0003-2796-6676

DOI:

https://doi.org/10.31318/2414-052X.1(58).2023.284755

Ключові слова:

мистецька освіта, заклад вищої освіти, міжнародна діяльність, освітнє середовище, ЮНЕСКО, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

Анотація

Розглянуто перспективні напрями діяльності кафедри ЮНЕСКО «Музика, освіта, наука — заради миру» Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. Проаналізовано стратегічні виміри результативності діяльності означеної кафедри. Описано складні та агресивні процеси сьогодення, в яких відбувається українське націє- та державотворення, а також активно стверджується сучасна рефлексивна культура як феномен, що передбачає вихід за межі можливого і неможливого, дозволеного і недозволеного, реального і уявного. Визначено межі сталих і канонізованих стереотипів та принципів, що формували свідомість нації упродовж всієї історії України, кристалізуючи світоглядну модель, в якій губиться основа української ідентифікації, ментальної сутності, правової визначеності та етнічної приналежності. З’ясовано «вагу» поняття «поворот» як форми і можливості повернення до нових принципів у встановленні сутності процесів та явищ, стаючи важливим поштовхом до генерування ідеї змін та оновлень України, її культуро-збереження, сприйняття у Європі та визнання у світі. Висвітлено сутність поняття «оновлення» як інструментарію досягнення зміни всієї гуманітарної системи України з чітко визначеною метою, цілями, завданнями та прогнозованими результатами. Доведено, що Національна музична академія України імені П.І.Чайковського є абсолютним суб’єктом мистецької ініціативи держави, традиції якої формують нові критерії якості освіти сучасності, стаючи місцем свободи думки, наукового пошуку, інтелектуальних змагань та новітніх методів управління, центром творення нового якісного освітнього продукту, інтегруючи його у європейське та світове середовище.

Біографія автора

Віктор Бондарчук, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

доктор мистецтвознавства, професор, проректор з навчальної роботи

Посилання

Andrushchenko, T. V., Andrushchenko, T. I., Antoniuk, O. V., Babushka, L. D. and Bespalyi, V. A., 2020. Filosofiia kultury: osnovni poniattia, napriamy, personalii: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Philosophy of culture: basic concepts, trends, personalities: a study guide for students of higher educational institutions]. Chernivtsi: Bukrek.

Hrushova, A. T., 2004. Zabezpechennia prav dytyny – priorytetnyi napriam diialnosti YuNESKO [Ensuring children's rights is a priority area of UNESCO's activities]. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn, 50(2), pp.18–20.

Demkura, T. V., 2017. Poslantsi kulturnoi dyplomatii [Ambassadors of cultural diplomacy]. Kulturolohichnyi almanakh, 5, pp.23–26.

Zlenko, A. M., 1986. YuNESKO i aktualni problemy suchasnosti [UNESCO and the current problems of the present]. Kyiv: Polytyvydav.

Katkova, T. H., 2007. Diialnist YuNESKO u sferi zberezhennia kulturnoi spadshchyny: pravovi aspekty [Activities of UNESCO in the field of preservation of cultural heritage: legal aspects.]. Kharkiv: Tytul.

Constitution of UNESCO (Statute of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization), 1945. Available at: <https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/995_014> [accessed: 02 March 2019].

Melnychuk, O. I., 2003. Vsesvitnia kulturna ta pryrodna spadshchyna yak skladova kontseptsii zahalnoi spadshchyny liudstva [World cultural and natural heritage as a component of the concept of the common heritage of mankind]. Pravo Ukrainy, 12, pp.93–97.

Permanent representation of Ukraine at UNESCO. About UNESCO, 2021, [online]. Available at: <https://unesco.mfa.gov.ua/pro-yunesko> [accessed: 10 January 2022].

Svatko, Yu. I., 2012. Kartyna svitu i osvita svitu: komentar do prohramnoho dokumenta YuNESKO «Velyka prohrama I - osvita» na 2012-2013 rr. [The picture of the world and the education of the world: a commentary on the UNESCO program document "Major Program I - Education" for 2012–2013]. Naukovi zapysky NaUKMA, 136, pp.3–13.

List of UNESCO departments - official participants of the "UNITWIN / UNESCO departments" program in Ukraine, [online]. Available at: <https://mon.gov.ua/storage/app/media/ mizhnarodna/01-list-unescochairs-ua-2016-11-28-17.55.pdf> [accessed: 03 March 2020].

Charter of the United Nations, [online]. Available at: <https://unic.un.org/aroundworld/unics/common/documents/publications/uncharter/UN%20Charter_Ukrainian.pdf> [accessed: 07 June 2019].

Strategy of the National Music Academy of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky, 2020, [online]. Available at: <https://knmau.com.ua/wp-content/uploads/Strategiya-NMAU.pdf> [accessed: 10 January 2022].

Development strategy of the state enterprise "Ukrainian State Center of International Education" for 2021–2025, 2020, [online]. Available at: <https://studyinukraine.gov.ua/strategiya/> [accessed: 10 January 2022].

Sheiko, V., 2019. Ukraine shouldn’t present itself as a victim, our subjectivity is not defined only by war, [online]. Available at: <https://www.ukrinform.ua> [accessed: 21 November 2019].

Agreement Between the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization and Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music Concerning Unesco Chair on Music, Education and Science for Peace at Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music (Kyiv, Ukraine), 2022, [online]. Available at: <https://knmau.com.ua/wp-content/uploads/Agreement-Ukraine-UNESCO-Chair-on-Music-Education-Science_rev.pdf> [accessed: 21 December 2022].

Education for All 2000-2015: achievements and challenges; EFA global monitoring report, 2015, [online]. Available at: <https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000232205.> [accessed: 22 April 2020].

Incheon Declaration: Education 2030: Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all, 2015, [online]. Available at: <http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002338/233813M.pdf> [accessed: 15 July 2022]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-28

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ