Альтові твори Олександра Левковича: композиційно-драматургійні особливості інтерпретації
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.2(55).2022.266550Ключові слова:
альт, композиційно-драматургічні особливості інтерпретації музичних творів, альтові твори О. Левковича, Альтова соната Д. Шостаковича, еміграція, українська інструментальна музикаАнотація
Розглянуто композиційно-драматургічні особливості інтерпретації альтових творів Олександра Левковича з урахуванням його індивідуального композиторського стилю. Виявлено повну відсутність музикознавчих досліджень, присвячених означеній проблемі. Досліджено історичний аспект створення композитором альтових творів з їх подальшою концертною інтерпретацією. Підкреслено та обґрунтовано їх виняткове значення як для доробку самого композитора, так і для альтового репертуару музикантів-виконавців загалом. З’ясовано, що у творчості Олександра Левковича простежується особливе ставлення до альта як сольного інструмента. Проаналізовано альтові твори композитора з позицій співзвучної зі світоглядом митця філософсько-самозаглибленої семантики тембрового звучання означеного інструмента. Встановлено, що для цього інструмента Олександр Левкович створював музичні твори практично у всі періоди своєї композиторської діяльності. Проведено паралель між композиційно-драматургічними особливостями його альтових творів і альтовими творами інших композиторів, зокрема Д. Шостаковича. Визначено предметність прояву композиторського мислення Олександра Левковича у процесі створення альтових творів. Засвідчено унікальність його композиторського мислення та яскраво виражену нестандартну індивідуальність, які проявляються як у композиційно-формотворчій структурі альтових творів, так і в інтонаційно-мелодичних особливостях їх звучання. Доведено, що основу композиційнодраматургічних особливостей інтерпретації альтових творів Олександра Левковича складають глибокі філософські роздуми митця, тенденції наближення звучання інструмента до людського голосу, а також його приглушений і меланхолійний тембр, який є співзвучним із композиторським світовідчуттям — найбільш прийнятним для його музичного висловлювання. Запроектовано перспективні напрями подальших досліджень проблеми специфіки інтерпретації альтових творів Олександра Левковича з урахуванням його індивідуального композиторського стилю
Завантаження
Посилання
Hrabovskyi, V. S., 2016. Levkovych Oleksandr Oleksandrovich. Velyka ukrainska entsyklopediia, [online]. Available at: https://esu.com.ua/search_articles.php?id=53918 [accessed: 27 December 2022].
Kugel', M. B., 2009. Shedevry instrumental'noi muzyki: v 2-kh knigakh [Masterpieces of instrumental music: in 2 books]. Kiev: Mіzhnarodnii blagodіinii fond konkursu Volodimira Gorovitsya.
Labantsiv-Popko, Z., 2010. Zador Desideriy Evgenovich. Velyka ukrainska entsyklopediia, [online]. Available at: <https://esu.com.ua/search_articles.php?id=15290> [accessed: 27 December 2022].
Lunina, A., 2015. Kompozitor v zerkale sovremennosti: v 2-kh tomakh [Composer in the mirror of modernity: in 2 volumes]. Vol. 1. Kiїv: Dukh і Lіtera.
Levkovich, A., Personalnyi sait, [online]. Available at: <http://alexlevkovich.org/main.html> [accessed: 27 December 2022].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.