Міжнародна діяльність Національної музичної Академії України імені П.І.Чайковського як вектор розвитку бренду вишу

Автор(и)

  • Віктор Бондарчук Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0000-0003-2796-6676

DOI:

https://doi.org/10.31318/2414-052X.2(55).2022.266547

Ключові слова:

мистецька освіта, заклад вищої освіти, міжнародна діяльність, бренд вишу, брендинг, освітнє середовище

Анотація

Розглянуто специфіку культуротворення у ХХІ столітті, яка характеризується певною уніфікацією внаслідок потужних тенденцій глобалізації й альтерглобалізації, а також інтенсивністю й динамічністю комунікативних процесів на основі взаємозбагачення і взаємозапозичення культурних стратегій і практик. Висвітлено проблеми сучасної мистецької освіти в Україні. Актуалізовано потребу в брендингу мистецьких вишів як інституцій, що надають змогу молоді здобувати професійну підготовку відповідно до вимог чинного законодавства та постійно виборюють право бути в рейтингу потенційних і конкурентних суб’єктів освітньої діяльності. Уточнено багатовекторність мистецької освітньої парадигми, завдяки якій формуються сучасні траєкторії розвитку конкурентоздатного бренду вишу. Описано пріоритетні напрями міжнародної діяльності Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. З’ясовано, що відсутність чіткого розуміння природи і структури брендингу мистецької освіти призводить до втрати й знецінення значної кількості принципових положень у процесі цілеспрямованого розвитку бренду вишу. Окреслено кобрендингові ініціативи Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, спрямовані на побудову системних партнерських відносин з іншими інституціями у вигляді міжнародних паритетних культурно-мистецьких діалогів, які за змістово-формотворчими ознаками всебічно відповідають запитам сучасності. Обґрунтовано й деталізовано чотирьохвекторну модель міжнародного партнерства Академії, в якій перший вектор передбачає взаємодію з пріоритизацією освітнього складника, другий — націлений на партнерство з домінуванням культурно-мистецького спрямування, третій — уможливлює укладання міжінституційних угод з окремим акцентом на синергійність наукової співпраці, а четвертий — має універсальний характер і зорієнтований на співпрацю з глобальними міжнародними організаціями на кшталт ЮНЕСКО та ООН.

Біографія автора

Віктор Бондарчук, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

доктор мистецтвознавства, професор, проректор з навчальної роботи

Посилання

Andrushchenko, T. and Sapiha, O., 2022. Kulturolohichnyi dyskurs u formuvanni dukhovno-estetychnoi kultury [Cultural discourse in the formation of spiritual and aesthetic culture]. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 1(54), pp.61–75

Varibrusova, A. S., 2021. Formation of a national brand in conditions of global competition. Ph.D. in Art History. Thesis. State higher educational institution "Uzhgorod National University".

Demkura, T. V., 2017. Poslantsi kulturnoi dyplomatii [Ambassadors of cultural diplomacy]. Kulturolohichnyi almanakh: Vypusk 5. Kulturna dyplomatiia: stratehiia, modeli, napriamy, pp.23–26.

Lashchenko, A. P., 2004. Akademiia muzychnoi elity Ukrainy: Istoriia ta suchasnist: Do 90 richchia Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Academy of the Musical Elite of Ukraine: History and Modernity: To the 90th Anniversary of the National Musical Culture of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky]. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Malozomova, O. I., Kopytsia, M. D. and Husarchuk, T. V., 2013. Kyivska konservatoriia. Etapy istorii. In: V. Rozhok, ed. Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho 100 rokiv [The National Music Academy of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky is 100 years old]. Kyiv: Muzychna Ukraina, pp.12–277.

Strategy of the National Music Academy of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky, [online]. Available at: <https://knmau.com.ua/wp-content/uploads/Strategiya-NMAU.pdf/> [accessed: 10 January 2022].

Development strategy of the state enterprise "Ukrainian State Center of International Education" for 2021–2025, 2020, [online]. Available at: < https://studyinukraine.gov.ua/strategiya/> [accessed: 10 January 2022].

Tymoshenko, M., 2020. Modeli konstruiuvannia biohrafii v konteksti neoklasychnoho dyskursu [Models of biography construction in the context of neoclassical discourse]. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 4(49), pp.9–22.

Sheiko, V., 2019. Ukraine should not present itself as a victim, our subjectivity is not defined only by war, [online]. Available at: <https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2821137-volodimir-sejko-generalnij-direktor-ukrainskogo-institutu.html> [accessed: 10 January 2022].

Yunyk, I., 2022. Brend naukovo-pedahohichnoho pratsivnyka vyshu: monohrafiia [University professor’s brand: monograph]. Kam’ianets-Podilskyi: Aksioma.

Collis, D. and Montgomery, C., 2008. Competing on resources. Harvard Business Review, pp.140–150.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-16

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО. Музичне мистецтво