Явище регіонального брендингу в культурно-мистецькому середовищі західної України

Автор(и)

  • Юрій Майхрович Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2007-2007

DOI:

https://doi.org/10.31318/2414-052X.3-4(52-53).2021.251813

Ключові слова:

бренд, атрактивність, туризм, фестиваль, впізнаваність, імідж

Анотація

Розглянуто роль брендингу на прикладі міських та регіональних масових заходів окремих міст Східної Галичини, а також дотичність даних процесів до становлення атрактивності окремих місцевостей у сфері туризму. Обґрунтовано зміст поняття «бренд території» для конкретизації обраного явища в подальших наукових дослідженнях. Проаналізовано праці відомих соціологів, маркетологів та урбаністів у становленні іміджу території завдяки індивідуальним ознакам. Виявлено головні ознаки культурних послуг у матеріальних, духовних та художніх аспектах, які споживає цільова туристична аудиторія. Підкреслено важливість проведення спортивних форумів, івентів та фестивалів міжнародного масштабу для загальної презентації регіону чи міста та подальшої маркетингової статусності й привабливості. Виокремлено суб’єкт, інтерес аудиторії та власне територіальний бренд, що залежить окрім вищеописаного ще й від політичних та інвестиційних факторів впливу. Описано фестивальне середовище музичних форумів Прикарпаття та Львівщини, що створюють привабливий мистецький імідж, а також гастрономічних турів, які набирають популярність, і в яких кулінарія стає рекламним брендом та символом впізнаваності окремих регіонів. На прикладі трьох Коломийських музеїв з’ясовано важливість кожного з них в контексті подієвої культури міста та поширенні матеріальних, інтелектуальних і духовних цінностей з їхньою залученістю в культурномистецьке життя, що робить їх репрезентантами самобутньої ідентичності Покутського краю. Виділено важливість бальнеологічних курортів Закарпаття та Львівщини, які створюють власну економіко-туристичну привабливість завдяки природньому ресурсу мінеральних вод та розміщенням санаторіїв подалі від урбанізованих поселень. Проаналізовано логотипи і слогани декількох західноукраїнських міст, в яких знакові архітектурні споруди, унікальні географічні локації, історичні події та постаті створюють символіку, що передають основну ідею міста. Окреслено перспективи розвитку даної теми і важливість дослідження регіонального брендингу в контексті геобрендингу, що дає можливість для покращення туристичної привабливості окремих територій і країни загалом.

Біографія автора

Юрій Майхрович, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

аспірант кафедри теорії та історії культури

Посилання

Ankholt, S., 2004. Brending: doroga k mirovomu rynku [Branding: the road to the global market]. Moskva: Kudits Obraz.

Vizgalov, D., 2011. Brending goroda [City branding]. Moskva: Fond "Institut ekonomiki goroda".

Egorova, E., Lyakh, O., 2016. Gastronomicheskii turizm kak perspektivnoe napravlenie razvitiya turizma [Gastronomic tourism as a promising area of tourism development]. In: Problems, experience and prospects for the development of tourism, service and socio-cultural activities in Russia and abroad, Materials of the 3rd International scientific and practical internet conference. Zabaikal'skii gosudarstvennyi universitet, pp.188–193.

Leopolis Jazz Fest, 2021. [online]. Available at: <https://leopolisjazz.com/ua/o-festiwalu> [accessed: 20 May 2021].

Nievienchenko, A., 2015. Rol muzeiu "Pysanka" v misti Kolomyia u vidnovlenni dukhovnosti turystiv [The role of the Pysanka Museum in Kolomyia in restoring the spirituality of tourists]. Karpatskyi krai, 1–2, pp.289–294.

Ogilvi, D., 2006. Ogilvi o reklame [Ogilvy on advertising]. Moskva: Eksmo.

Perets, O., 2016. Muzei yak kulturnyi fenomen: na prykladi diialnosti Radyvilivskoho raionnoho istorychnoho muzeiu [Museum as a cultural phenomenon: on the example of the Radyviliv District Historical Museum]. Aktualni pytannia kulturolohii, 16, pp.258–264.

Petushkova, E., Spiridonova, A., 2016. Geolokatsiya reklamnogo agentstva kak instrument formirovaniya ego gabitarnogo imidzha [Geolocation of an advertising agency as a tool for the formation of its overall image]. In: Week of Youth Science, collection of scientific conference proceedings, Moscow, Russia, February 15–19, 2016. Moskva: FGBOUVO «REU imeni G. V. Plekhanova", pp.382–386.

Ponomareva, V., 2019. Sobytiinoe meropriyatie kak sredstvo translyatsii material'nykh i dukhovnykh tsennostei narodnoi kul'tury [Event event as a means of broadcasting material and spiritual values of folk culture]. Vestnik nauki i obrazovaniya, 6(60), p. 2, pp.45–48.

Savchuk, M., 2008. Kolomyia-misto [Kolomyia-city]. Ivano-Frankivsk: Misto NV.

Tsutsman, I., 2014. Muzei Pokuttia ta yikh mistse v zberezhenni istoryko-kulturnoi spadshchyny kraiu (na prykladi Kolomyiskoho raionu) [Museums of Pokuttya and their place in preserving the historical and cultural heritage of the region (on the example of Kolomyia district)]. Karpatskyi krai, 2, pp.82–91.

Ellvud, Ya., 2002. 100 priemov effektivnogo brendinga [100 tricks for effective branding]. Sankt-Peterburg: Piter.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-14

Як цитувати

Майхрович, Ю. (2021). Явище регіонального брендингу в культурно-мистецькому середовищі західної України. Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського, (3-4(52-53), 119–132. https://doi.org/10.31318/2414-052X.3-4(52-53).2021.251813

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЯ