Явище регіонального брендингу в культурно-мистецькому середовищі західної України
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.3-4(52-53).2021.251813Ключові слова:
бренд, атрактивність, туризм, фестиваль, впізнаваність, іміджАнотація
Розглянуто роль брендингу на прикладі міських та регіональних масових заходів окремих міст Східної Галичини, а також дотичність даних процесів до становлення атрактивності окремих місцевостей у сфері туризму. Обґрунтовано зміст поняття «бренд території» для конкретизації обраного явища в подальших наукових дослідженнях. Проаналізовано праці відомих соціологів, маркетологів та урбаністів у становленні іміджу території завдяки індивідуальним ознакам. Виявлено головні ознаки культурних послуг у матеріальних, духовних та художніх аспектах, які споживає цільова туристична аудиторія. Підкреслено важливість проведення спортивних форумів, івентів та фестивалів міжнародного масштабу для загальної презентації регіону чи міста та подальшої маркетингової статусності й привабливості. Виокремлено суб’єкт, інтерес аудиторії та власне територіальний бренд, що залежить окрім вищеописаного ще й від політичних та інвестиційних факторів впливу. Описано фестивальне середовище музичних форумів Прикарпаття та Львівщини, що створюють привабливий мистецький імідж, а також гастрономічних турів, які набирають популярність, і в яких кулінарія стає рекламним брендом та символом впізнаваності окремих регіонів. На прикладі трьох Коломийських музеїв з’ясовано важливість кожного з них в контексті подієвої культури міста та поширенні матеріальних, інтелектуальних і духовних цінностей з їхньою залученістю в культурномистецьке життя, що робить їх репрезентантами самобутньої ідентичності Покутського краю. Виділено важливість бальнеологічних курортів Закарпаття та Львівщини, які створюють власну економіко-туристичну привабливість завдяки природньому ресурсу мінеральних вод та розміщенням санаторіїв подалі від урбанізованих поселень. Проаналізовано логотипи і слогани декількох західноукраїнських міст, в яких знакові архітектурні споруди, унікальні географічні локації, історичні події та постаті створюють символіку, що передають основну ідею міста. Окреслено перспективи розвитку даної теми і важливість дослідження регіонального брендингу в контексті геобрендингу, що дає можливість для покращення туристичної привабливості окремих територій і країни загалом.
Завантаження
Посилання
Ankholt, S., 2004. Brending: doroga k mirovomu rynku [Branding: the road to the global market]. Moskva: Kudits Obraz.
Vizgalov, D., 2011. Brending goroda [City branding]. Moskva: Fond "Institut ekonomiki goroda".
Egorova, E., Lyakh, O., 2016. Gastronomicheskii turizm kak perspektivnoe napravlenie razvitiya turizma [Gastronomic tourism as a promising area of tourism development]. In: Problems, experience and prospects for the development of tourism, service and socio-cultural activities in Russia and abroad, Materials of the 3rd International scientific and practical internet conference. Zabaikal'skii gosudarstvennyi universitet, pp.188–193.
Leopolis Jazz Fest, 2021. [online]. Available at: <https://leopolisjazz.com/ua/o-festiwalu> [accessed: 20 May 2021].
Nievienchenko, A., 2015. Rol muzeiu "Pysanka" v misti Kolomyia u vidnovlenni dukhovnosti turystiv [The role of the Pysanka Museum in Kolomyia in restoring the spirituality of tourists]. Karpatskyi krai, 1–2, pp.289–294.
Ogilvi, D., 2006. Ogilvi o reklame [Ogilvy on advertising]. Moskva: Eksmo.
Perets, O., 2016. Muzei yak kulturnyi fenomen: na prykladi diialnosti Radyvilivskoho raionnoho istorychnoho muzeiu [Museum as a cultural phenomenon: on the example of the Radyviliv District Historical Museum]. Aktualni pytannia kulturolohii, 16, pp.258–264.
Petushkova, E., Spiridonova, A., 2016. Geolokatsiya reklamnogo agentstva kak instrument formirovaniya ego gabitarnogo imidzha [Geolocation of an advertising agency as a tool for the formation of its overall image]. In: Week of Youth Science, collection of scientific conference proceedings, Moscow, Russia, February 15–19, 2016. Moskva: FGBOUVO «REU imeni G. V. Plekhanova", pp.382–386.
Ponomareva, V., 2019. Sobytiinoe meropriyatie kak sredstvo translyatsii material'nykh i dukhovnykh tsennostei narodnoi kul'tury [Event event as a means of broadcasting material and spiritual values of folk culture]. Vestnik nauki i obrazovaniya, 6(60), p. 2, pp.45–48.
Savchuk, M., 2008. Kolomyia-misto [Kolomyia-city]. Ivano-Frankivsk: Misto NV.
Tsutsman, I., 2014. Muzei Pokuttia ta yikh mistse v zberezhenni istoryko-kulturnoi spadshchyny kraiu (na prykladi Kolomyiskoho raionu) [Museums of Pokuttya and their place in preserving the historical and cultural heritage of the region (on the example of Kolomyia district)]. Karpatskyi krai, 2, pp.82–91.
Ellvud, Ya., 2002. 100 priemov effektivnogo brendinga [100 tricks for effective branding]. Sankt-Peterburg: Piter.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.