Сатирична спрямованість вокального циклу «Повісті» Івана Карабиця

Автор(и)

  • Гуркова О. М.

Ключові слова:

сатира, карикатурність, афористичність мови

Анотація

Розкрито особливості жанру сатири в українській традиції на прикладі вокальних циклів «Повісті» І. Карабиця, наголошено, що сатиричною спрямованістю сюжетної фабули, проблемою духовності сучасної людини, подібністю музичних образів підтверджується спадкоємність традицій у творчості композиторів різних поколінь в українській музиці останньої третини ХХ століття.

Посилання

Берегова О. М. Постмодернізм в українській камерній музиці 80–90-х років ХХ сторіччя / Олена Берегова. – К. : НПБУ, 1999. – 141 арк.

Берегова О. М. Стильова палітра останніх камерно-інструментальних опусів Івана Карабиця / О. Берегова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 108–119.

Берегова О. М. Тенденції постмодернізму в камерних творах українських композиторів 80–90-х років ХХ сторіччя : дис. ... канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 Музичне мистецтво / Берегова Олена Миколаївна ; Нац. муз. академія України ім. П. І. Чайковського. – К., 2000. – 204 арк.

Галузевська О. М. Діалог слова і музики у співтворчості Івана Карабиця та Бориса Олійника : дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 Музичне мистецтво / Галузевська Олена Миколаївна ; Ін-т. мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. – К., 2005. – 178 арк.

Галузевська О. М. Духовний простір Сходу у творчості Івана Карабиця / Галузевська Олена // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 85 : Духовна культура України: традиції та сучасність. – К., 2010. – С. 299–312.

Галузевська О. М. Зображення композиції як засіб оптимізації орієнтування виконавців у творі (на прикладі ораторії І. Карабиця «Заклинання вогню») / О. Галузевська // Науковий вісник Національної музичної академії України імені. – Вип. 47 : Виконавське музикознавство. – Кн. 11. – К., 2005. – С. 146–153.

Галузевська О. М. Розвиток теми «історія й особистість» у вокальному циклі І. Карабиця «На березі вічності» / О. Галузевська // Теоретичні та практичні питання культурології. – Вип. ХХІІІ, ч. 2. – Мелітополь, 2007. – С. 29–33.

Єрмакова Г. Іван Карабиць / Галина Єрмакова. – К. : Муз. Україна, 1983. – 48 с.

Зощенко, Михаил Михайлович [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki/ – Дата доступу: 10.05.2015.

Ильф и Петров [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki/ – Дата доступу: 10.02.2015.

Карабиць І. І. «Київські фрески» Івана Карабиця в аспекті синтезу мистецтв : наук. робота … магістра муз. мистецтва / Карабиць Іванна Іванівна ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – К., 2007. – 87 арк.

Карабиць І. Список творів / Іван Карабиць. – К. : Центрмузінформ, 2005. – 99 с.

Конькова Г. На березі життя / Г. Конькова // Музика. – 2004. – № 3. – С. 9–11.

Конькова Г. Нове слово в жанрі мюзиклу / Г. Конькова // Культура і життя. – 2004. – 1 грудня.

Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – 230 с.

Пясковський І. Б. Семіотична система концерту для оркестру № 3 («Голосіння») Івана Карабиця / І. Пясковський // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 59–69.

Разумейко И. Лирика и быт сквозь призму юмора в вокальном цикле «Повести» И. Ф. Карабица / Илья Разумейко // Молоді музикознавці України : тези ІХ Міжнар. наук.- практич. конф.. Київ, 26–30 березня 2007 р. – К., 2007. – С. 89–90.

Савчук І. Екзистенціальна гра у тексті 24-х прелюдій для фортепіано Івана Карабиця / І. Савчук // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 125–135.

Степанчено Г. Неспокій душі / Г. Степанченко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 38–43.

Терещенко А. К. «Київські фрески» І. Карабиця: задум-втілення-виконання / А. Терещенко // Музика. – 1986. – № 4. – С. 1–3 – (Трибуна музикознавця).

Терещенко А. К. Украинская советская кантата и оратория. Эволюция и жанровые разновидности : дис. … докт. искусствовед. : 17.00.02. Музыкальное искусство / Терещенко Алла Константиновна ; АН УССР, Ин-т искусствоведения, фольклора и этнографии им. М. Ф. Рыльского. – К., 1984. – 186 л.

Яремчук Н. Н. Комунікативна функція та засоби її втілення на прикладі концерту для оркестру № 3 «Голосіння» І. Карабиця : дипломна робота / Яремчук Назарій Назарович / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – К, 2001. – 70 арк.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО