Сатирична спрямованість вокального циклу «Повісті» Івана Карабиця
Ключові слова:
сатира, карикатурність, афористичність мовиАнотація
Розкрито особливості жанру сатири в українській традиції на прикладі вокальних циклів «Повісті» І. Карабиця, наголошено, що сатиричною спрямованістю сюжетної фабули, проблемою духовності сучасної людини, подібністю музичних образів підтверджується спадкоємність традицій у творчості композиторів різних поколінь в українській музиці останньої третини ХХ століття.
Завантаження
Посилання
Берегова О. М. Постмодернізм в українській камерній музиці 80–90-х років ХХ сторіччя / Олена Берегова. – К. : НПБУ, 1999. – 141 арк.
Берегова О. М. Стильова палітра останніх камерно-інструментальних опусів Івана Карабиця / О. Берегова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 108–119.
Берегова О. М. Тенденції постмодернізму в камерних творах українських композиторів 80–90-х років ХХ сторіччя : дис. ... канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 Музичне мистецтво / Берегова Олена Миколаївна ; Нац. муз. академія України ім. П. І. Чайковського. – К., 2000. – 204 арк.
Галузевська О. М. Діалог слова і музики у співтворчості Івана Карабиця та Бориса Олійника : дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 Музичне мистецтво / Галузевська Олена Миколаївна ; Ін-т. мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. – К., 2005. – 178 арк.
Галузевська О. М. Духовний простір Сходу у творчості Івана Карабиця / Галузевська Олена // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 85 : Духовна культура України: традиції та сучасність. – К., 2010. – С. 299–312.
Галузевська О. М. Зображення композиції як засіб оптимізації орієнтування виконавців у творі (на прикладі ораторії І. Карабиця «Заклинання вогню») / О. Галузевська // Науковий вісник Національної музичної академії України імені. – Вип. 47 : Виконавське музикознавство. – Кн. 11. – К., 2005. – С. 146–153.
Галузевська О. М. Розвиток теми «історія й особистість» у вокальному циклі І. Карабиця «На березі вічності» / О. Галузевська // Теоретичні та практичні питання культурології. – Вип. ХХІІІ, ч. 2. – Мелітополь, 2007. – С. 29–33.
Єрмакова Г. Іван Карабиць / Галина Єрмакова. – К. : Муз. Україна, 1983. – 48 с.
Зощенко, Михаил Михайлович [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ru.wikipedia.org/wiki/ – Дата доступу: 10.05.2015.
Ильф и Петров [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki/ – Дата доступу: 10.02.2015.
Карабиць І. І. «Київські фрески» Івана Карабиця в аспекті синтезу мистецтв : наук. робота … магістра муз. мистецтва / Карабиць Іванна Іванівна ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – К., 2007. – 87 арк.
Карабиць І. Список творів / Іван Карабиць. – К. : Центрмузінформ, 2005. – 99 с.
Конькова Г. На березі життя / Г. Конькова // Музика. – 2004. – № 3. – С. 9–11.
Конькова Г. Нове слово в жанрі мюзиклу / Г. Конькова // Культура і життя. – 2004. – 1 грудня.
Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – 230 с.
Пясковський І. Б. Семіотична система концерту для оркестру № 3 («Голосіння») Івана Карабиця / І. Пясковський // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 59–69.
Разумейко И. Лирика и быт сквозь призму юмора в вокальном цикле «Повести» И. Ф. Карабица / Илья Разумейко // Молоді музикознавці України : тези ІХ Міжнар. наук.- практич. конф.. Київ, 26–30 березня 2007 р. – К., 2007. – С. 89–90.
Савчук І. Екзистенціальна гра у тексті 24-х прелюдій для фортепіано Івана Карабиця / І. Савчук // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 125–135.
Степанчено Г. Неспокій душі / Г. Степанченко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 38–43.
Терещенко А. К. «Київські фрески» І. Карабиця: задум-втілення-виконання / А. Терещенко // Музика. – 1986. – № 4. – С. 1–3 – (Трибуна музикознавця).
Терещенко А. К. Украинская советская кантата и оратория. Эволюция и жанровые разновидности : дис. … докт. искусствовед. : 17.00.02. Музыкальное искусство / Терещенко Алла Константиновна ; АН УССР, Ин-т искусствоведения, фольклора и этнографии им. М. Ф. Рыльского. – К., 1984. – 186 л.
Яремчук Н. Н. Комунікативна функція та засоби її втілення на прикладі концерту для оркестру № 3 «Голосіння» І. Карабиця : дипломна робота / Яремчук Назарій Назарович / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – К, 2001. – 70 арк.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

