Особливості композиторського стилю Івана Карабиця в контексті тенденцій розвитку української культури останньої третини ХХ століття
Ключові слова:
творчість І. Карабиця, українська культура 60–90-х років ХХ ст., українська музика, стиль, неофольклоризм, неоромантизм, необароко, постмодернізмАнотація
Висвітлено творчість українського композитора І. Карабиця у контексті соціокультурних явищ і стильових тенденцій в українському мистецтві 60–90-х років ХХ ст. Проаналізовано образний зміст, жанрово-інтонаційну природу творів; розкрито своєрідність композиційної драматургії і музичної мови; виявлено особливості стилю і творчого мислення композитора.
Завантаження
Посилання
Арановский М. Г. Симфонические искания: Проблема жанра симфонии в советской музыке 1960–1975 гг. Исследовательские очерки / М. Г. Арановский. – Л. : Сов. композитор, 1979. – 287 с.
Берегова О. М. Постмодернізм в українській камерній музиці 80–90-х років ХХ століття / Олена Берегова. – К. : НПБУ, 1999. – 141 с.
Берегова О. М. Стильова палітра останніх камерно-інструментальних опусів Івана Карабиця / О. Берегова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 108–119.
Берегова О. М. Тенденції постмодернізму в камерних творах українських композиторів 80–90-х років ХХ сторіччя : дис. ... канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 Музичне мистецтво / Берегова Олена Миколаївна ; Нац. муз. академія України ім. П. І. Чайковського. – К., 2000. – 204 арк.
Вільчинська О. Іван Карабиць. «Молитва Катерини»: історія створення, особливості жанру та драматургія / О. Вільчинська // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 162–166.
Гамова І. про поліфонію в Другій сонаті для віолончелі і фортепіано Івана Карабиця / І. Гамова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 119–125.
Галузевська О. М. Діалог слова і музики у співтворчості Івана Карабиця та Бориса Олійника : дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 Музичне мистецтво / Галузевська Олена Миколаївна ; Ін-т. мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України. – К., 2005. – 178 арк.
Гармель О. Постлюдія останнього рукопису (І. Карабиць …… В. Сильвестров) / О. Гармель // Науковий вісник Національної музичної академії України імені
П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 156–162.
Гуркова О. Камерна музика Івана Карабиця в контексті тенденцій розвитку української музичної культури 1960–1990-х : наук. робота … магістра муз. мистецтва / Гуркова Ольга Михайлівна ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – К., 2012. – 125 арк.
Гуркова О. Магія числа «5» у п’яти мініатюрах для фортепіано Івана Карабиця / Ольга Гуркова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 106 : Культурологічні аспекти сучасного мистецького дискурсу. Пам’яті Людмили Костянтинівни Каверіної / ред.-упоряд. Л. М. Мокрицька : зб. ст. – К., 2013. – С. 128–143.
Задерацкий В. Заметки о стиле и поэтике инструментальных сочинений Ивана Карабица / В. Задерацкий // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 44–58.
Зинькевич Е. С. Динамика обновления: украинская симфония на современном этапе в свете диалектики традиции и новаторства (1970-е – нач. 80-х годов) / Елена Зинькевич. – К. : Муз. Україна, 1986. – 184 с.
Іванченко В. Образний зміст Третьої симфонії Івана Карабиця (до проблеми змістовності у непрограмних інструментальних творах) / В. Іванченко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 166–173.
Карабиць І. І. «Київські фрески» Івана Карабиця в аспекті синтезу мистецтв [Рукопис] : наук. робота … магістра муз. мистецтва / Карабиць Іванна Іванівна ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. – К., 2007. – 87 арк.
Маркова О. Твори Івана Карабиця у стильовій симультанності української музичної культури кінця ХХ – початку ХХІ століття / О. Маркова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятайпро життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 69–74.
Мельник Л. «Сад божественний пісней» Івана Карабиця в контексті розвитку жанру в українській музиці 70–80 років ХХ століття / Л. Мельник // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 88–96.
Мірошниченко С. Циклічність фортепіанних прелюдій Івана Карабиця / С. Мірошниченко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 136–149.
Нестьева М. И. Пять песен об Украине / М. И. Нестьева // Музыкальная жизнь. – 1977. – № 18. – С. 8.
Пясковський І. Б. Семіотична система концерту для оркестру № 3 («Голосіння») Івана Карабиця / І. Пясковський // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 59–69.
Рязанцева Л. «Сад божественных песней» Ивана Карабица – возроэдение старинного жанра / Л. Рязанцева // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 97–100.
Савчук І. Екзистенціальна гра у тексті 24-х прелюдій для фортепіано Івана Карабиця / І. Савчук // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 125–135.
Таркова І. Про склад і ладову організацію фіналу Концерту для хору, солістів і симфонічного оркестру на слова Григорія Сковороди «Сад божественних пісней» Івана Карабиця/ І. Таркова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003 – С. 101–108.
Терещенко А. Вокально-симфонічні твори Івана Карабиця в контексті розвитку жанру в українській музиці 70–80-х років ХХ століття / А. Терещенко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 75–87.
Терещенко А. «Київські фрески» І. Карабиця: задум – втілення – виконання / Алла Терещенко // Музика. – 1986. – № 4. – С. 1–3.
Терещенко А. К. Украинская советская кантата и оратория. Эволюция и жанровые разновидности : дис. … докт. искусствовед. : 17.00.02 Музыкальное искусство / Терещенко Алла Константиновна ; АН УССР, Ин-т искусствоведения, фольклора и этнографии им. М. Ф. Рыльского. – К., 1984. – 186 л.
Ягодзинская И. К вопросу образного строя цикла 24-х прелюдий Ивана Карабица / И. Ягодзинская // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 149–156.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

