Стиль Івана Карабиця
Ключові слова:
індивідуальний стиль, концерт, необароко, інтегративні процеси, етична складоваАнотація
Висвітлено індивідуальні особливості стилю І. Карабиця; окреслено жанрово-тематичні пріоритети, семантичні архетипи і відповідну до них систему виражальних засобів. Зосереджено увагу на головних предиспозиціях духовного становлення митця: спадкоємності певних музично-історичних традицій, передусім необарокових та фольклорних, а також на засвоєнні принципів ново віденської школи; реакції на суспільно-культурні виклики середовища, специфічній особистісно-психологічній парадигмі. Визначено три домінанти світогляду і творчого письма композитора: історизм, інтеграція у світовий культурний простір, етична складова.
Завантаження
Посилання
Барсова И. Симфонии Густава Малера / И. Барсова. – М. : Сов. композитор, 1976. – 496 с.
Берегова О. Стильова палітра останніх камерно-інструментальних опусів Івана Карабиця / О. Берегова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 108–118.
Бялик М. Встречи с Иваном Карабицем / М. Бялик // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 34–38.
Герасимова-Персидська Н. «Ми не встигли сказати, що його любимо» / Н. Герасимова-Персидська // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 31–33.
Гамова І. Про поліфонію в Другій сонаті для віолончелі і фортепіано / І. Гамова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 119–125.
Гумилев Л. Этногенез и биосфера Земли / Л. Гумилев ; [под ред. В. С. Жекулина ; Ленингр. гос. ун-т]. – 2-е изд., испр. и доп. – Л. : ЛГУ, 1989. – 496 с.
Ермакова Г. Эскиз об Иване Карабице / Г. Ермакова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 20–30.
Задерацкий В. Заметки о стиле и поэтике инструментальных сочинений Ивана Карабица / В. Задерацкий // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 44–58.
Копиця М. Аура пам’яті / М. Копиця // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 9–19.
Кримський С. Під сигнатурою Софії / Сергій Кримський. – К. : ВД «КМА», 2008. – 387 с.
Лист Івана Карабиця до Вірка Балея, кінець 1990-х років. – Архів родини І. Ф. Карабиця.
Ляшенко І. Музичний світ Б. Лятошинського / І. Ляшенко // Збірка матеріалів міжнародної теоретичної конференції, присвяченій 100-річчю з дня народження Б. Лятошинського. – К. : Центрмузінформ, 1995. – С. 7–14.
Маркова О. Твори Івана Карабиця у стильовій симультанності української музичної культури кінця ХХ – початку ХХІ століття / О. Маркова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 69–74.
Міжнародний музичний фестиваль «Київ Музик Фест». 1990–1999 : матеріали преси, фотодокументи, програми / упоряд. М. Копиця, Г. Степанченко. – К., 1999. – 272 с.
Мірошниченко С. Циклічність фортепіанних прелюдій Івана Карабиця / С. Мірошниченко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 136–149.
Письмо Густава Малера Анне Мильденбург, Штейнбах-на-Аттерзее, 18 июля 1896 г. // Густав Малер. Письма. Воспоминания. – М. : Музыка, 1964. – С. 201.
Скорик М. Спогади учня / М. Скорик // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 200–202.
Терещенко А. Вокально-симфонічні твори Івана Карабиця в контексті розвитку жанру в українській музиці 70–80-х років ХХ століття / А. Терещенко // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 31 : Vivere memento (Пам’ятай про життя). Статті і спогади про Івана Карабиця / упоряд. М. Д. Копиця. – К. : Центрмузінформ, 2003. – С. 75–87.
Meyer K. Szostakowicz / Krzysztof Meyer. – Warszawa : PWM, 1972 – 240 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

