Драматичний мадригал «Хор мертвих» Гоффредо Петрассі як вияв його гуманістичних позицій
Ключові слова:
життя і смерть, минуле і сучасність, інструментальне і вокальне начало, антифашистська спрямованістьАнотація
На основі аналізу «Хору мертвих» Г. Петрассі виявлено особливості втілення у музичній драматургії конфліктного зіткнення двох образних сфер: життя, жорстокої дійсності, утілених засобами інструментальної музики, і смерті, потойбіччя як уособлення вічних і нетлінних істин, відтворених звучанням чоловічого хору. «Хор мертвих» розглянуто як діалог агресивної сучасності періоду Другої світової війни із «золотим віком» італійського мистецтва – епохами Відродження і раннього Бароко.
Завантаження
Посилання
Жвания Д. Итальянский фашизм – креативная имитация «третьего пути» [Електронний ресурс] / ДмитрийЖвания. – Режим доступу: www.sensusnovus.ru/analytics/2010/11/01/2037.html.
Леопарди Дж. Этика и эстетика (Нравственные очерки. Рассуждения итальянца о романтической поэзии. Из дневника размышлений) / Джакомо Леопарди ; пер. с итал.; сост. и коммент. С. А. Ошерова; предисл. Б. Г. Реизова; ред. коллег: М. Ф. Овсянников (пред.) и др. – М. : Искусство, 1978. – 470 с.
Реизов Б. Г. Эстетика Леопарди / Б. Г. Реизов // Леопарди Дж. Этика и эстетика (Нравственные очерки. Рассуждения итальянца о романтической поэзии. Из дневника размышлений) / пер. с итал.; сост. и коммент. С. А. Ошерова; предисл. Б. Г. Реизова; ред. коллег: М. Ф. Овсянников (пред.) и др. – М. : Искусство, 1978. – С. 7–40.
Сапрыкина Е. Ю. Парадоксы Леопарди об истинах и химерах / Е. Ю. Сапрыкина // Леопарди Дж. Нравственные очерки. Дневник размышлений. Мысли / общ. ред., сост., и вступ. ст. Е. Ю. Сапрыкиной ; пер. с ит. – М. : Республика, 2000. – С. 5–20.
Томашевский Н. Джакомо Леопарди / Н. Томашевский // Леопарди Дж. Лирика / пер. с итал. А. Ахматовой и А. Наймана. – М. : Худож. лит., 1967. – С. 5–22.
Billi M. Goffredo Petrassi. La produzione sinfonico-corale / M. Billi. – Palermo : Sellerio, 2002. – 127 p.
Mila M. Coro di morti. Madrigale drammatico (introduzione analintica alla partitura stampata) / Massimo Mila. – Milano : Suvini Zerboni, 1943. – P. 3–7.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.