Пісенна творчість Ріхарда Штрауса 90-х років XIX століття
специфіка функції інструментальної партії
Ключові слова:
інструментальна партія, звуковий пласт, темброва диференціація, синтез жанрів, інтонація, фактураАнотація
Уперше в українському музикознавстві розглянуто період творчості Р. Штрауса, у межах якого започатковано новий – вокально-
інструментальний напрям його творчих пошуків. Проаналізовано пісні ор. 27 як такі, що знаходяться на межі камерно-вокального та вокально-інструментального жанрів. Виявлено особливості та значення інструментальної партії в пісенній творчості Р. Штрауса.
Посилання
Васина-Гроссман В. Романтическая песня XIX в. / В. Васина-Гроссман. – М. : Музыка, 1966. – 405 с.
Краузе Э. РихардШтраус / Э. Краузе. – М. : Музгиз., 1961. – 610 с.
Неболюбова Л. Музыкальная культура Германии и Австрии рубежа XIX–XX веков. / Л. Неболюбова. – К. : Муз. Україна, 1990. – 167 с.
Ступель А. Рихард Штраус (1864–1949). Краткий очерк жизни и творчества / А. Ступель. – Л. : Музыка, 1972. – 94 с.
Jackson T. L. “Ruhe, meine Seele!” and the Letzte Orchesterlieder / Timothy L. Jackson // Richard Strauss and his world / B. Gilliam. – Princeton, New Jersey : Princeton University Press, 1992. – P. 90–137.
Jefferson A. The Lieder of Richard Strauss / A. Jefferson. – London : The Camelot Press Ltd, 1971. – 134 p.
Leitmeir Ch. T. Orchesterlieder / Christian Thomas Leitmeir // Richard Strauss : Handbuch / Hrsg. W. Werbeck. – Stuttgart : Metzler ; Bärenreiter, 2014. – S. 348–361.
Schmierer E. Klavierlieder / Elisabeth Schmierer // Richard Strauss : Handbuch / Hrsg. W. Werbeck. – Stuttgart : Metzler ; Bärenreiter, 2014. – S. 326–347.