Голос Першої світової війни в музиці Моріса Равеля
Ключові слова:
Перша світова війна, «Три пісні для хору a cappella» М. Равеля, поезія і музикаАнотація
Розкрито зв’язок творчості М. Равеля з подіями Першої світової війни, осмислено «звучання» в музиці композитора сучасних йому історичних подій (1914–1918), виявлено специфіку їх відображення в центральній пісні («Три прекрасні райські птахи») хорового циклу «Три пісні для хору a cappella» (1914–1915), написаного на власні вірші. Зазначено, що М. Равель пропускає крізь своє серце нову страшну реальність, не відвертаючись від неї, не протиставляючи себе їй, він надає їй належне місце у своїй картині світу, сповнює її голосом «життя під час війни» як феномен, який відкрив нову й страшну сторінку в історії людства.
Завантаження
Посилання
Жаркова В. Прогулки в музыкальном мире Мориса Равеля (в поисках смысла послания Мастера) / Валерия Жаркова. – К. : Автограф, 2009. – 528 с.
Равель в зеркале своих писем / [сост. М. Жерар, Р. Шалю]. – Л. : Музыка, 1988. – 248 с.
Рильке Р. М. Флорентийский дневник [Електронний ресурс] / Райнер Мария Рильке. – Режим доступа: http://www.sky-art.com/rilke/prose/florentdiary/florentdiary.htm – Дата доступу: 12.12.2014.
Шпенглер О. Закат Европы. Очерки морфологии мировой истории. Гештальт и действительность : [в 2 т.] / О. Шпенглер. – М. : Мысль, 1993. – Т. 1. – 663 с.
Histoire illustrée de la Première Guerre mondiale. Textes de Antonella Astorri et Patrizia Salvadori. Préface de Jacques Le Goff. – Paris : Ed. Place des Victoires, 2000. – 191 р.
Jankelevitch V. Ravel / V. Jankelevitch. – Paris : Seuil, 1995. – 220 p.
Les journaux de Guerre, 1914–1918. Une collection unique de quotidiens origineaux de Grand Guerre 1914–1918. – 2014. – № 7. – Aoute.
Lockspeiser E. Debussy. Sa vie et sa pensée. Halbreich Harry. L’ahalyse de l’oeuvre / Edvard Lockspeiser, Harry Halbreich. – Paris : Fayard, 1989. – 823 p.
Marnat M. Maurice Ravel / M. Marnat. – Paris : Fayard,1995. – 828 p.
Maurice Ravel. Lettres, Ecrits, Entretiens / [réunis, présentés et annotés par Arbie Orenstein]. – Paris : Flammarion, 1989. – 626 p.
Porcile F. La belle époque de la musique française (1871–1940) / François Porcile. – Paris : Fayard, 1999. – 474 p.
Stuckenschmidt H. H. Ravel: variations sur l’homme et l’oeuvre / H. H. Stuckenschmidt. – Paris : J. C. Lattès, 1981. – 273 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.