Верлібр у творчості Лесі Дичко
Ключові слова:
творчість Лесі Дичко, сучасна українська музика, модернізмАнотація
Розглянуто особливості втілення в сучасній українській музиці модерної поезії – структури верлібру, зокрема у творах Л. Дичко кінця 60-х років – камерно-вокальних циклах для мецо-сопрано «Пастелі» та «Енгармонійне» на слова П. Тичини. Наголошено, що у цих двох творах композиторки потенційно закладено типові ознаки її стилю, які набули розвитку в наступних опусах. Наявний у них верлібр-речитатив є й у кантаті «Червона калина», ораторії «Нарекоша ім’я Киев», опері «Золотослов» тощо.
Посилання
Грица С. Й. Леся Дичко в житті і творчості / Софія Грица. – Дрогобич : Посвіт, 2012. – 270 с.
Костенко Н. В. З історії і теорії вірша епохи авангарду (на матеріалі українського і польського футуризму та конструктивізму) // Костенко Н. В. Вірш і поезія. Збірник наукових, літературно-критичних і публіцистичних статей / Наталія Костенко. – К. : Видавн. дім Дмитра Бураго, 2014. – С. 160–175.
Ницше Ф. Esse homo: как становится самим собой / Фридрих Ницше; [пер. с нем.]. – Харьков : Фолио, 2013. – 222 с.
Скорик М. Структура і виражальна природа акордики в музиці ХХ століття / Мирослав Скорик. – К. : Муз. Україна, 1983. – 160 с.
Тейлор Ч. Джерела себе / Чарльз Тейлор ; пер. з англ. – К. : Дух і літера, 2005. – 696 с.