Диференціації виконавців-піаністів (аналіз деяких концепцій ХХ ст.)
Ключові слова:
виконавський стиль, фортепіанна культура, тип виконавцяАнотація
Розглянуто поширені у музикознавстві концепції в галузі теорії й історії виконавських стилів, на їх основі здійснено аналіз і систематизацію фортепіанних виконавських стилів, охарактеризовано особливості кожного з них, наголошено, що в сучасній теорії фортепіанного мистецтва не вироблено спільного підходу до розуміння й систематизації виконавських стилів різних епох, зокрема рідко трапляються спроби проаналізувати виконавський стиль у ситуації постмодернізму.
Завантаження
Посилання
Кандинский-Рыбников А. Эпоха романтического пианизма и современное исполнительское искусство / А. Кандинский-Рыбников // Музыкальное исполнительство и педагогика : сб. ст. / сост. Т. Гайдамович. – М. : Музыка, 1991. – С. 189–212.
Катрич О. Музично-виконавський архетип як стильове підґрунтя явищ музично-виконавської творчості / О. Катрич // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 37 : Стиль музичної творчості: естетика, теорія, виконав- ство. – К., 2004. – С. 177–183.
Катрич О. Стильові аспекти музично-виконавської інтерпретації / О. Катрич // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського – Вип. 5 : Музичне виконавство. – К., 2000. – С. 59–65.
Мартинсен К. Индивидуальная фортепианная техника / К. Мартинсен. – М. : Музыка, 1966. – 220 с.
Мильштейн Я. Вопросы теории и истории исполнительства : сб. ст. / Я. Мильштейн. – М. : Сов. композитор, 1983. – 266 с.
Нейгауз Г. Об искусстве фортепианной игры: записки педагога / Г. Нейгауз. – 2-е изд. – М. : Гос. муз. изд., 1961. – 319 с.
Рабинович Д. Исполнитель и стиль / Д. Рабинович. – Вып. 1. – М. : Сов. композитор, 1979. – 320 с.
Чинаев В. Открытое сочинение и исполнитель: пути осмысления и звукового воплощения алеаторных композиций / В. Чинаев // Музыкальное исполнительство и педагогика : сб. ст. / сост. Т. Гайдамович. – М. : Музыка, 1991. – С. 213–239.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.