Диференціації виконавців-піаністів (аналіз деяких концепцій ХХ ст.)
Ключові слова:
виконавський стиль, фортепіанна культура, тип виконавцяАнотація
Розглянуто поширені у музикознавстві концепції в галузі теорії й історії виконавських стилів, на їх основі здійснено аналіз і систематизацію фортепіанних виконавських стилів, охарактеризовано особливості кожного з них, наголошено, що в сучасній теорії фортепіанного мистецтва не вироблено спільного підходу до розуміння й систематизації виконавських стилів різних епох, зокрема рідко трапляються спроби проаналізувати виконавський стиль у ситуації постмодернізму.
Посилання
Кандинский-Рыбников А. Эпоха романтического пианизма и современное исполнительское искусство / А. Кандинский-Рыбников // Музыкальное исполнительство и педагогика : сб. ст. / сост. Т. Гайдамович. – М. : Музыка, 1991. – С. 189–212.
Катрич О. Музично-виконавський архетип як стильове підґрунтя явищ музично-виконавської творчості / О. Катрич // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 37 : Стиль музичної творчості: естетика, теорія, виконав- ство. – К., 2004. – С. 177–183.
Катрич О. Стильові аспекти музично-виконавської інтерпретації / О. Катрич // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського – Вип. 5 : Музичне виконавство. – К., 2000. – С. 59–65.
Мартинсен К. Индивидуальная фортепианная техника / К. Мартинсен. – М. : Музыка, 1966. – 220 с.
Мильштейн Я. Вопросы теории и истории исполнительства : сб. ст. / Я. Мильштейн. – М. : Сов. композитор, 1983. – 266 с.
Нейгауз Г. Об искусстве фортепианной игры: записки педагога / Г. Нейгауз. – 2-е изд. – М. : Гос. муз. изд., 1961. – 319 с.
Рабинович Д. Исполнитель и стиль / Д. Рабинович. – Вып. 1. – М. : Сов. композитор, 1979. – 320 с.
Чинаев В. Открытое сочинение и исполнитель: пути осмысления и звукового воплощения алеаторных композиций / В. Чинаев // Музыкальное исполнительство и педагогика : сб. ст. / сост. Т. Гайдамович. – М. : Музыка, 1991. – С. 213–239.