Принципи жанру Grand opera в «Reminiscences des “Hugenouts”» Ференца Ліста

Автор(и)

  • Золотарьова Н. С.

Ключові слова:

ремінісценції, фантазія, опера, система художніх методів, композиторська інтерпретація, компаративний аналіз

Анотація

На основі аналізу першої версії фортепіанних “Reminiscences-Grande fantaisie” стверджується, що Ф. Ліст обирає з мейерберівської Grand opera № 24 (Grane scene e duetto. Finale IV) як одну із фаз розв’язання конфлікту, передфінальний № 27 (Scena e gran terzetto), у якому відбувається поєднання ідей любові й смерті. Виявлено типологічну відповідність лістівського трактування “Reminiscences” жанровому типу оперного першоджерела. Наголошено, що наявність в авторській жанровій дефініції другого плану (Grande fantaisie dramatigue) переконує: для Ф. Ліста визначальною є мейерберівська ідея Grand.

Посилання

Арановский М. Структура музыкального жанра и современная ситуация в музыке / М. Арановский // Музыкальный современник : [сб. ст.] / [редкол.: В. В. Задерацкий, В. И. Зак, С. С. Зив (сост.)]. – М. : Сов. композитор, 1987. – Вып. 6. – С. 5–44.

Золотарьова Н. С. Reminiscences Ф. Ліста: теорія жанру : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 – Музичне мистецтво / Золотарьова Наталя Сергіївна ; Харк. нац. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2013. – 17 с.

Лист Ф. «Роберт-дьявол» Скриба и Мейербера // Лист Ф. Избранные статьи / Ф. Лист; предисл. и общ. ред. Я. Мильштейна. – М. : Гос. муз. изд-во, 1959. – С. 176–190.

Сакало Е. Мейербер вчера и сегодня: к вопросу об эволюции исторической концепции творчества / Е. Сакало // Київське музикознавство : зб. статей / Київ. вище держ. муз. уч-ще ім. Р. М. Глієра ; [упоряд. Т. К. Гуменюк, С. В. Тишко]. – Вип. 13. – С. 90–99.

Сакало О. В. Приховані тексти інтертексту «Гугенотів» Джакомо Мейєрбера / О. В. Сакало // Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського : наук. журн. – 2011. – № 3 (12). – С. 27–35.

Черкашина-Губаренко М. «Дело Мейербера» с дистанции времени // Музика і театр на перехресті епох : зб. ст. : в 2 т. / Марина Черкашина-Губаренко. – Т. 1. – Суми, 2002. – С. 89–96.

Шаповалова Л. В. Смысл как категория ценностной семантики музыки / Л. Шаповалова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені

П. І. Чайковського. – Вип. 60 : Теоретичні та практичні аспекти музичного смислоутворення / [упоряд. В. Г. Москаленко] : зб. ст. – К., 2006. – С. 17–25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-22

Як цитувати

Золотарьова Н. С. (2021). Принципи жанру Grand opera в «Reminiscences des “Hugenouts”» Ференца Ліста. Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського, (3 (24), 52–59. вилучено із http://chasopysnmau.com.ua/article/view/243023

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО