Принципи жанру Grand opera в «Reminiscences des “Hugenouts”» Ференца Ліста
Ключові слова:
ремінісценції, фантазія, опера, система художніх методів, композиторська інтерпретація, компаративний аналізАнотація
На основі аналізу першої версії фортепіанних “Reminiscences-Grande fantaisie” стверджується, що Ф. Ліст обирає з мейерберівської Grand opera № 24 (Grane scene e duetto. Finale IV) як одну із фаз розв’язання конфлікту, передфінальний № 27 (Scena e gran terzetto), у якому відбувається поєднання ідей любові й смерті. Виявлено типологічну відповідність лістівського трактування “Reminiscences” жанровому типу оперного першоджерела. Наголошено, що наявність в авторській жанровій дефініції другого плану (Grande fantaisie dramatigue) переконує: для Ф. Ліста визначальною є мейерберівська ідея Grand.
Завантаження
Посилання
Арановский М. Структура музыкального жанра и современная ситуация в музыке / М. Арановский // Музыкальный современник : [сб. ст.] / [редкол.: В. В. Задерацкий, В. И. Зак, С. С. Зив (сост.)]. – М. : Сов. композитор, 1987. – Вып. 6. – С. 5–44.
Золотарьова Н. С. Reminiscences Ф. Ліста: теорія жанру : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 – Музичне мистецтво / Золотарьова Наталя Сергіївна ; Харк. нац. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2013. – 17 с.
Лист Ф. «Роберт-дьявол» Скриба и Мейербера // Лист Ф. Избранные статьи / Ф. Лист; предисл. и общ. ред. Я. Мильштейна. – М. : Гос. муз. изд-во, 1959. – С. 176–190.
Сакало Е. Мейербер вчера и сегодня: к вопросу об эволюции исторической концепции творчества / Е. Сакало // Київське музикознавство : зб. статей / Київ. вище держ. муз. уч-ще ім. Р. М. Глієра ; [упоряд. Т. К. Гуменюк, С. В. Тишко]. – Вип. 13. – С. 90–99.
Сакало О. В. Приховані тексти інтертексту «Гугенотів» Джакомо Мейєрбера / О. В. Сакало // Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського : наук. журн. – 2011. – № 3 (12). – С. 27–35.
Черкашина-Губаренко М. «Дело Мейербера» с дистанции времени // Музика і театр на перехресті епох : зб. ст. : в 2 т. / Марина Черкашина-Губаренко. – Т. 1. – Суми, 2002. – С. 89–96.
Шаповалова Л. В. Смысл как категория ценностной семантики музыки / Л. Шаповалова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені
П. І. Чайковського. – Вип. 60 : Теоретичні та практичні аспекти музичного смислоутворення / [упоряд. В. Г. Москаленко] : зб. ст. – К., 2006. – С. 17–25.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.