«Європери» як вершина інструментального театру Джона Кейджа
Ключові слова:
сучасна опера, театр абсурду в опері, «Європери», інструментальний театрАнотація
Визначено роль «Європер» Дж. Кейджа у його творчому і філософському доробку. На основі відеозаписів «Європер», музикознавчої літератури, збірок лекцій та есе Дж. Кейджа охарактеризовано творчий метод композитора, узагальнено поняття методів колажу й алеаторики на прикладі «Європер». Визначено поняття інструментального театру та його особливості у творчості композитора, розкрито ознаки театру абсурду в «Європерах».
Завантаження
Посилання
Григоренко Е. Джон Кейдж. Творчество / Елена Григоренко. – К. : Муз. Україна, 2012. – 228 с.
Зенкин К. В. Джон Кейдж и «час нуль» культуры / К. В. Зенкин // Научные труды Московской государственной консерватории имени П. И. Чайковского. – Сб. 46 : Джон Кейдж. К 90-летию со дня рождения. – М., 2004. – С. 67–79.
Кейдж Дж. Автобиографическое заявление / Джон Кейдж // Научные труды Московской государственной консерватории имени П. И. Чайковского. – Сб. 46 : Джон Кейдж. К 90-летию со дня рождения. – М., 2004. – С. 15–35.
Кейдж Дж. Будущее музыки: кредо // Кейдж Дж. Тишина. Лекции и статьи / Дж. Кейдж. – Вологда : Полиграф-книга, 2012. – С. 13–18.
Манулкина О. Б. От Айвза до Адамса: американская музыка ХХ века / О. Б. Манулкина. – СПб. : Изд-во Ивана Лимбаха, 2010. – 784 с. ; ил.
Пави П. Антитеатр // Пави П. Словарь театра / Патрис Пави ; пер. с франц., под ред. К. Разлогова. – М. : Прогресс, 1991. – С. 17.
Переверзева М. «Европеры» Джона Кейджа как философско-эстетический манифест композитора [Електронний ресурс] / М. Переверзева. – Режим доступу: http://www.21israel-music.com/Cage_Europeras.htm; http://www.21israel-music.com/Cage Europeras-2.htm. – Дата доступу: 7.03.2014.
Петров В. О. Инструментальный театр Кагеля [Електронний ресурс] / В. О. Петров. – Режим доступу: http://www.art-in-school.ru/art/iskusstvo_i_obrazovanie_
_05_-_05_Petrov.pdf. – Дата доступу: 7.03.2014.
Приложение 5 // Научные труды Московской государственной консерватории имени П. И. Чайковского. – Сб. 46 : Джон Кейдж. К 90-летию со дня рождения. – М., 2004. – С. 151–152.
Теория современной композиции : учеб. пособие / отв. ред. В. С. Ценова. – М. : Музыка, 2007. – 624 с.
ХолоповЮ. Н. Вклад Кейджа в музыкальное мышление ХХ века / Ю. Н. Холопов // Научные труды Московской государственной консерватории имени П. И. Чайковского. – Сб. 46 : Джон Кейдж. К 90-летию со дня рождения. – М., 2004. – С. 79–90.
Чередниченко Т. Музыкальный запас: Александр Бакши [Електронний ресурс] / Татьяна Чередниченко. – Режим доступу: http://magazines.russ.ru/nz/2000/6/chr.html. – Дата доступу: 7.03.2014.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.