Драматургічна роль мотиву гри в операх Фроманталя Галеві
Ключові слова:
французька опера, творчість Ф. Галеві, ігровий компонент, театр у театрі, картярська граАнотація
Розглянуто різноманітні форми ігрового компоненту в операх композитора, які належать до різних творчих періодів («Кларі», «Дилетант з Авіньйону», «Жидівка», «Королева Кіпру», «Карл VI», «Пікова дама», «Чарівниця»). Охарактеризовано масові ігри-розваги й ігри-змагання, театралізовані видовища (пантоміма, балет, маскарад), картярські ігри. Визначено роль ігрових сцен у драматургічному розвитку кожної з опер.
Завантаження
Посилання
Гаврилова В. К вопросу о взаимодействиях сюжетных мотивов «любви-ненависти» и игры в опере С. Прокофьева «Игрок» / Вера Гаврилова // Израиль ХХІ : музыкальный журнал. – 2011. – № 27 (май).
Д’ячкова О. «Пікова дама» Фроманталя Галєві / О. Д’ячкова // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 13 : Чотири століття опери. Оперні школи ХІХ – ХХ ст. : сб. ст. – К., 2000. – С. 29–32.
Журнальная всякая всячина // Северная пчела. – 1851. – № 4. – 5 января.
Мудрецкая Л. Г. Жанрово-стилевой поиск в оперном творчестве Жюля Массне (на примере опер «Манон» и «Вертер») : дис. … канд. искусствоведения : спец. 17.00.03 Музы-кальное искусство / Мудрецкая Лилия Григорьевна ; Одесская гос. муз. академия им. А. В. Нежданой. – К., 2004. – 206 с.
Мудрецкая Л. «Манон» Ж. Массне и «Манон Леско» Дж. Пуччини / Л. Мудрецкая // Київське музикознавство. – Вип. 10 / Київське держ. вище муз. училище ім. Р. М. Глієра. – К., 2003. – С. 164–172.
Пономарёва Е. «Чем кончилась вчера игра?..» (Об одном культурном архетипе в «Пиковой даме П. И. Чайковского) / Елена Пономарёва // Музыкальная жизнь. – 2011. – № 10. – С. 71–73.
Чайковский П. И. Открытие итальянского сезона – «Дочь кардинала» Галеви / П. И. Чайковский // Русские ведомости. – М., 1874. – № 202.
Черкашина М. Опера ХХ століття : нариси / М. Черкашина. – К. : Муз. Україна, 1981. – 207 с.
Berlioz H. Theatre de l’орéга-comique. Premiere de “La Dame de Pique”, opera comique en trois actes, de mm. Scribe et Halevy / H. Berlioz // Jornale des debats. – 1851. – 1 janier. – P. 1–2.
La Juive. Dossier de presse parisienne (1835). – Saarbrucken : Musik-Edition Lucie Galland, 1987.
La Reine de Chypre. La Presse, 29 décembre 1841 // Halevy F. La Reine de Chypre. Dossier de presse parisienne (1841). – Weinsberg : Musik-Edition Lucie Galland, 2005. – P. 182–194.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.