«Альпійська балада» Віталія Губаренка
досвід кінематографічного прочитання опери
Ключові слова:
опера «Альпійська балада», лейтмотив, кіно, кодАнотація
Здійснено аналіз фільму-опери в контексті інтертекстуальних зв’язків із літературним першоджерелом та його екранізацією. Виявлено специфіку функціонування структурних елементів опери в кінематографічному тексті. Розкрито систему лейтмотивів опери, які набувають свого еквіваленту у візуальному ряді кінокартини. Визначено конструктивний вплив музичної партитури на створювану фотограму фільму.
Посилання
Быков В. Альпийская баллада // Быков В. В. Повести / Василий Быков ; пер. с белорус. – К. : Рад. школа, 1989. – С. 167–275.
Драч І. С. Композитор Віталій Губаренко: формула індивідуальності : монографія / Ірина Драч. – Суми : СДПУ ім. А. С. Макаренка, 2002. – 228 с.
Лисса З. Эстетика киномузыки / Зофья Лиса ; пер. с нем. А. Зелениной и Д. Каравкиной. – М. : Искусство, 1970. – 495 с.
Лотман Ю. М. Семиотика кино и проблемы киноэстетики: монография / Ю. М. Лотман. – Таллин : Ээсти Раамат, 1973. – 92 с.
Панасюк В. Оперное тело на сцене и на экране / Валерий Панасюк // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 89 : Сучасний оперний театр і проблеми оперознавства : зб. ст. / ред.-упоряд. М. Черкашина-Губаренко. – К., 2010. – С. 368–381.
Соколов О. Морфологическая система музыки и её художественные жанры : монография / О. В. Соколов. – Нижний Новгород : Изд-во Нижегородского ун-та, 1994. – 218 с.
Черкашина-Губаренко М. Оперный театр в пространстве меняющегося мира: страницы оперной истории в картинках и лицах : монография / Марина Черкашина-Губаренко. – К. : Акта, 2013. – 468 с.
Ямпольский М. Демон и лабиринт (диаграммы, деформации, мимесис) / М. Ямпольский. – Новое литературное обозрение : науч. приложение. – Вып. VII. – М. : Новое лит. обозрение, 1996. – 350 с.