Балет «Камінний господар» («Дон Жуан») Віталія Губаренка та його хореографічне втілення на українській сцені
Ключові слова:
українська хореографічна культура ХХ ст., література і балет, «Дон Жуан» Лесі Українки, балетна музика В. ГубаренкаАнотація
Проаналізовано постановки балету В. Губаренка «Дон Жуан» на українській сцені в контексті жанрових і стильових видозмін вітчизняного хореографічного мистецтва 1960–1980-х років. Зазначено, що три різні постановки «Камінного господаря» на сценах українських театрів не суперечили одна одній у прагненні розкрити хореографічними засобами важливі філософсько-соціальні проблеми, закладені у п’єсі Лесі Українки. Різними підходами до розв’язання цього завдання, інтенсивністю творчих пошуків зумовлено художні відкриття.
Посилання
Бортник К. В. Рецепції культурних героїв у постановках українських хореографів другої половини ХХ ст. / К. В. Бортник : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.04 «Теорія та історія культури» / Бортник Катерина Віталіївна ; Харківська держ. акад. культури. – Харків, 2012. – 20 с.
Ванслов В. Балеты Григоровича и проблемы хореографии / В. В. Ванслов. – М. : Искусство, 1971. – 303 с.
Гордійчук М. М. Щоб розквітли усі барви / М. Гордійчук // Культура і життя. – 1969. – 20 липня.
Загайкевич М. П. Драматургія балету / М. П. Загайкевич. – К. : Наук. думка, 1978. – 258 с.
Слонимский Ю. И. Советский балет / Ю. И. Слонимский. – Л. : Искусство, 1959. – 368 с.
Станішевський Ю. О. Балетний театр України: 225 років історії / Ю. О. Станішевський. – К. : Муз. Україна, 2003. – 440 с.
Чернова Н. Репетиция и спектакль / Наталья Чернова // Театр. – 1971. – № 5. – С. 52–56.