Перетини реального та ірреального в хоровій драматургії опери Віталія Губаренка «Вій»
Ключові слова:
жанр, оперно-хорова драматургія, оперно-хоровий симфонізм, оперно-хорова сюїта, драматургічні функції хоруАнотація
Охарактеризовано принципи організації хорового чинника в опері-балеті В. Губаренка «Вій», виявлено перетини реального й ірреального в хоровій драматургії опери загалом. Наголошено, що хорові сцени в опері набувають лейтмотивного і символічного значення; виконують функції жанрово-побутового трактування і втілення оперно-хорового симфонізму, філософського узагальнення, тембрової барви-тла, коментатора дії, катарсичного фіналу; сприяють театралізації оперно-хорової дії, персоніфікації образу незрячої смерті.
Завантаження
Посилання
Бєлік-Золотарьова Н. А. Оперно-хорова творчість українських композиторів другої половини ХХ століття: шляхи розвитку : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 «Музичне мистецтво» / Бєлік-Золотарьова Наталія Андріївна ; Харківський нац. ун-т мистецтв ім. І. П. Котляревського. – Харків, 2011. – 20 с.
Бєлік-Золотарьова Н. А. Оперно-хорова творчість як категорія сучасного вітчизняного хорознавства / Н. А. Бєлік-Золотарьова // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті : зб. наук. праць / Харківська. держ. акад. дизайну і мистецтв ; ред. кол.: В. Я. Даниленко (гол. ред.) [та ін.]. – Харків, 2010. – Вип. 3. – С. 11–18.
Бутенко Л. М. Оперно-хорове виконавство / Л. М. Бутенко. – Одеса : ОДМА ім. А. В. Нежданової, 2002. – 266 с.
Губаренко В. Києву присвячую (Опера-балет «Вій») / В. Губаренко // Музика. – 1982. – № 2. – С. 4–5.
Полянська Г. Образи української демонології в опері-балеті В. Губаренко «Вій» як фактор драматургічного конфлікту / Галина Полянська // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 89 : Сучасний оперний театр і проблеми оперознавства. Марині Романівні Черкашиній-Губаренко присвячується : зб. ст. / ред.-упоряд. М. Р. Черкашина-Губаренко ; [ред. Л. А. Гнатюк, О. А. Наумова]. – К., 2010. – С. 678–692.
Черкашина-Губаренко М. Вариации на тему «Вия» // Черкашина-Губаренко М. Музика і театр на перехресті епох : [зб. ст.] : у 2 т. – Т. 1 / Марина Черкашина-Губаренко ; [авт. проекту О. В. Михайличенко ; ред. Л. А. Гнатюк]. – К. ; [Суми : Наука], 2002. – С. 113–119.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.