«Капричіо» та «Чотири останні пісні» Ріхарда Штрауса
Заповіт майстра
Ключові слова:
романтизм, синтез мистецтв, синтез жанрів, опера роздумів, камерність, філософський змістАнотація
Уперше в українському музикознавстві розглянуто останню оперу Р. Штрауса – розмовну п’єсу з музикою «Капричіо» у зіставленні з вокально-інструментальним циклом «Чотири останні пісні». Виявлено спільні риси, якими зумовлюється зближення камерно-вокального та оперного жанрів у пізній період творчості композитора.
Посилання
Краузе Э. РихардШтраус / Э. Краузе. – М. : Музгиз, 1961. – 610 с.
Матусевич А. Российская премьера «Каприччио» в «Новой опере» [Електронний ресурс] / Александр Матусевич. – Режим доступа: http://www.belcanto.ru/12101001.html
Неболюбова Л. Музыкальная культура Германии и Австрии рубежа ХIX–XX веков. / Л. Неболюбова. – К. : Муз. Україна, 1990. – 167 с.
Орджоникидзе Г. От «Ариадны» до «Каприччио» (оперное творчество Рихарда Штрауса) / Г. Орджоникидзе // Музыкальный современник : сб. ст. – Вып. 2. – М. : Сов. композитор», 1977. – С. 244–287.
Соллертинский И. «Кавалер роз» / И. Соллертинский // Критические статьи. – Л. : Музгиз, 1963. – С. 61–65.
Соллертинский И. Симфонические поэмы Рихарда Штрауса / И. Соллертинский. – Л. : Ленинградская филармония, 1934. – 35 с.
Ступель А. М. Рихард Штраус (1864–1949). Краткий очерк жизни и творчества / А. М. Ступель. – Л. : Музыка, 1972. – 94 с.