Взаємодія танцювальних партій та оркестру у традиційних і нетрадиційних локаціях балетних вистав
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.1(50).2021.233153Ключові слова:
балетний театр, балетна вистава, танцювальні партії, диригентська практика, традиційні та нетрадиційні локаціїАнотація
Розглянуто органічне поєднання музики і хореографії у вирішенні балетних вистав завдяки співтворчості диригента й балетмейстера. Виявлено недостатнє дослідження обраної теми, необхідність проведення ґрунтовного аналізу втілення балетних вистав у традиційних і нетрадиційних умовах. Зіставлено специфіку диригентської практики в оперному та балетному театрі. Окреслено спільні риси і відмінності в диригентських прийомах та підходах в означених видах мистецтв. З’ясована вирішальна роль оркестру у відтворенні внутрішнього і зовнішнього життя сценічних образів у балетній виставі. Виокремлено завдання диригента в роботі над партитурою балетного дійства і у виявленні лінії його сценічної дії. Проаналізовано взаємодію танцювальних партій та оркестру у традиційних і нетрадиційних локаціях балетних вистав. Приділено увагу специфіці роботи диригента в означених умовах, акомпанементі балету з огляду на труднощі хореографії. Проілюстровано диригентські прийоми у синхронному виконанні балетних партій танцюристами і оркестром у традиційних обставинах демонстрації вистав. Досліджено особливості роботи диригента у нетрадиційних локаціях балетних спектаклів. Визначено диригентські підходи до втілення балетних вистав у нестандартних умовах їх демонстрацій на основі досвіду роботи провідних митців та автора статті. Наголошено на необхідності пошуку індивідуальних рішень у забезпеченні синхронного виконання партій оркестром і танцюристами. Доведено, що у традиційних умовах для досягнення цілісності оркестрового звучання і виконання танцювальних партій диригент має враховувати індивідуальні особливості і можливості артистів балету задля забезпечення відповідного темпоритму. У нетипових локаціях постановки балетних вистав диригент має проявити креативність, віднайти індивідуальні прийоми для забезпечення його візуального контакту з артистами, синхронізації їх виконання з оркестровим звучанням
Завантаження
Посилання
Abdokov, Yu. B., 2009. Muzykal'naya poetika khoreografii: plasticheskaya interpretatsiya muzyki v khoreograficheskom iskusstve. Vzglyad kompozitora [Musical poetics of choreography: plastic interpretation of music in choreographic art. The composer's view]. Moskva: MGAKh; RATI; GITIS.
Akulov, E. A., 2016. Opernaya muzyka i stsenicheskoe deistvie [Opera music and stage action]. Moskva; Ekaterinburg: Kabinetnyi uchenyi.
Berg, O. M., 1979. Vzaimosvyaz' muzyki i khoreografii i muzykal'noe vospitanie baletmeistera [The relationship between music and choreography and the musical education of the choreographer]. Muzyka i khoreografiya sovremennogo baleta, 3, pp.102–112.
Gamalei, Yu. V., 2014. Opernyi i baletnyi spektakl'. Svyaz' muzyki s postanovkoi [Opera and ballet performance. Connection of music to staging]. Sankt-Peterburg: Kompozitor.
Zakharov, R. V., 1976. Zapiski baletmeistera [Ballet master's notes]. Moskva: Iskusstvo.
Stanishevskyi, Yu. O., 2003. Baletnyi teatr Ukrainy: 225 rokiv istorii [Ballet Theater of Ukraine: 225 years of history]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

