Взаємодія танцювальних партій та оркестру у традиційних і нетрадиційних локаціях балетних вистав

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31318/2414-052X.1(50).2021.233153

Ключові слова:

балетний театр, балетна вистава, танцювальні партії, диригентська практика, традиційні та нетрадиційні локації

Анотація

Розглянуто органічне поєднання музики і хореографії у вирішенні балетних вистав завдяки співтворчості диригента й балетмейстера. Виявлено недостатнє дослідження обраної теми, необхідність проведення ґрунтовного аналізу втілення балетних вистав у традиційних і нетрадиційних умовах. Зіставлено специфіку диригентської практики в оперному та балетному театрі. Окреслено спільні риси і відмінності в диригентських прийомах та підходах в означених видах мистецтв. З’ясована вирішальна роль оркестру у відтворенні внутрішнього і зовнішнього життя сценічних образів у балетній виставі. Виокремлено завдання диригента в роботі над партитурою балетного дійства і у виявленні лінії його сценічної дії. Проаналізовано взаємодію танцювальних партій та оркестру у традиційних і нетрадиційних локаціях балетних вистав. Приділено увагу специфіці роботи диригента в означених умовах, акомпанементі балету з огляду на труднощі хореографії. Проілюстровано диригентські прийоми у синхронному виконанні балетних партій танцюристами і оркестром у традиційних обставинах демонстрації вистав. Досліджено особливості роботи диригента у нетрадиційних локаціях балетних спектаклів. Визначено диригентські підходи до втілення балетних вистав у нестандартних умовах їх демонстрацій на основі досвіду роботи провідних митців та автора статті. Наголошено на необхідності пошуку індивідуальних рішень у забезпеченні синхронного виконання партій оркестром і танцюристами. Доведено, що у традиційних умовах для досягнення цілісності оркестрового звучання і виконання танцювальних партій диригент має враховувати індивідуальні особливості і можливості артистів балету задля забезпечення відповідного темпоритму. У нетипових локаціях постановки балетних вистав диригент має проявити креативність, віднайти індивідуальні прийоми для забезпечення його візуального контакту з артистами, синхронізації їх виконання з оркестровим звучанням

Біографія автора

Сергій Голубничий, Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського

виконувач обов’язків доцента кафедри оперної підготовки та музичної режисури

Посилання

Abdokov, Yu. B., 2009. Muzykal'naya poetika khoreografii: plasticheskaya interpretatsiya muzyki v khoreograficheskom iskusstve. Vzglyad kompozitora [Musical poetics of choreography: plastic interpretation of music in choreographic art. The composer's view]. Moskva: MGAKh; RATI; GITIS.

Akulov, E. A., 2016. Opernaya muzyka i stsenicheskoe deistvie [Opera music and stage action]. Moskva; Ekaterinburg: Kabinetnyi uchenyi.

Berg, O. M., 1979. Vzaimosvyaz' muzyki i khoreografii i muzykal'noe vospitanie baletmeistera [The relationship between music and choreography and the musical education of the choreographer]. Muzyka i khoreografiya sovremennogo baleta, 3, pp.102–112.

Gamalei, Yu. V., 2014. Opernyi i baletnyi spektakl'. Svyaz' muzyki s postanovkoi [Opera and ballet performance. Connection of music to staging]. Sankt-Peterburg: Kompozitor.

Zakharov, R. V., 1976. Zapiski baletmeistera [Ballet master's notes]. Moskva: Iskusstvo.

Stanishevskyi, Yu. O., 2003. Baletnyi teatr Ukrainy: 225 rokiv istorii [Ballet Theater of Ukraine: 225 years of history]. Kyiv: Muzychna Ukraina.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-18

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО. Сценічне мистецтво