Становлення основоположних принципів творчості Льва Венедиктова в умовах діяльності ансамблю пісні та танцю київського військового округу
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052X.1(50).2021.233148Ключові слова:
творча діяльність Льва Венедиктова, Ансамбль пісні та танцю Київського військового округу, основоположні принципи роботи майстра, диригентхормейстерАнотація
Розглянуто малодосліджений період початку творчої діяльності Льва Венедиктова в Ансамблі пісні та танцю Київського військового округу. Досліджено масштаб особистості та творчий доробок видатного музиканта, блискучого хормейстера, диригента, педагога, художнього керівника знаного колективу. Проаналізовано шляхи становлення професійної майстерності митця, поступове формування його індивідуального творчого методу. З’ясовано вплив особистості Майстра на професійне зростання колективу, виховання плеяди талановитої молоді, яка складає нині золотий фонд української культури — видатних хормейстерів, диригентів, музикантів, викладачів, удостоєних державних нагород, наукових ступенів, почесних звань. Охарактеризовано особливості творчої атмосфери, морального клімату в колективі, мотивацію його учасників на досягнення значущих мистецьких завдань. Виявлено специфічний характер діяльності художнього керівника під час підготовки та проведення гастролей колективу в Україні та за її межами. Визначено основоположні принципи творчої діяльності Майстра, які отримали свій подальший розвиток в умовах Київського оперного театру. Окреслено його кадрову політику, яку відрізняв особистісний індивідуальний підхід до формування колективу. Встановлено специфіку репертуарної політики Льва Венедиктова в ансамблі, її багатовекторний підхід із наявністю творів армійської патріотичної, сучасної тематики, українських народних пісень, класичного репертуару, орієнтованого на філармонійну, академічну художньо-підготовлену аудиторію. Доведено, що в роботі над репертуаром проявилася колосальна ерудиція Майстра, спрямована на застосування синтезу різних засобів сценічної виразності в контексті театралізації концертних програм. Означено, що у професійній діяльності Льва Венедиктова органічно поєднувалися організаційноуправлінський, постановочно-демонстраційний, педагогічно-виховний аспекти роботи з колективом, що сприяло творчому зростанню та широкій популярності ансамблю в Україні і за її межами.
Завантаження
Посилання
Hamkalo, I.-Ya. D., 1992. Venedyktov Lev Mykolaiovych. In: A. V. Kudrytskyi, ed. Myttsi Ukrainy [Artists of Ukraine]. Kyiv: Ukrainska entsyklopedia im. M. P. Bazana, p.109.
Hamkalo, I.-Ya. D., 2014. Lehenda opernoho horu [Legend of the opera choir]. Chasopus Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho, 4(25), pp.24–30.
Letychevska, O. M., 2018. Horove vykonavstvo v opernii vystavi: tvorchist L. M. Venedyktova [Choral performance in an opera performance: works by LM Venediktov]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Ptitsya, K., 1976. Khor opernogo teatra [Opera House Choir]. Sovetskaya kultura, July 27.
Stanishevskyi, Yu. O., 2002. Natsionalnyi akademichnyi teatr opery ta baletu Ukrainy imeni Tarasa Shevchenka: Istoriia i suchasnist [Taras Shevchenko National academic opera and ballet theater of Ukraine: History and the present]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Stanishevskyi, Yu. O., 2012. Natsionalna opera Ukrainy. 2001–2011 [National Opera of Ukraine. 2001–2011]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Stepanchenko, H., 2017. Nezabutnii maestro — Lev Venedyktov [Unforgettable maestro — Leo Venediktov]. Ukrainska muzychna hazeta, 4(106), p.9.
Tol'ba, V. S., 1986. Lev Nikolaevich Venediktov. In: V. S. Tol'ba, ed. Stat'i, vospominaniya [Articles, memories]. Kyiv: Muzychna Ukraina, pp.67–69.
Cherkashyna-Hubarenko, М., 2015. Opernyi teatr v minlyvomu chasoprostori [Opera House in the changing time-space]. Harkiv: Akta.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
 - автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.
 
						
							
