Музичний менеджмент в Італії: сучасний вектор
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052x.2-3(47-48).2020.213400Ключові слова:
музичне життя сучасної Італії, музичний менеджмент, маркетинг культури, «Le Fondazioni Lirico-Sinfoniche», фонди, фінансові структуриАнотація
Розглянуто взаємодію між культурними інститутами і фінансовими корпораціями в сучасній Італії, розкрито роль фінансових фондів в організації мистецьких проектів, досліджено питання менеджменту і маркетингу у сфері культури, в організації будь-якого культурного проекту, у вивченні ринку споживачів. Проаналізовано відносини культурних інститутів і фінансових корпорацій («Le Fondazioni Lirico-Sinfoniche»), їх вплив на просування продукту культури, зокрема економіко-фінансову діяльність фондів. Систематизовано результати фінансових показників le fondazioni. Охарактеризовано вагу державних і приватних внесків у фінансуванні великих оперних театрів Італії, діяльність органів державної влади щодо здійснення мистецьких проектів, контролю над підприємством культури та інвестиціями. Представлено баланс між витратами і доходами від продажів, співвідношення між витратами на персонал та операційними грантами при здійсненні оперних проектів. Визначено, що додана вартість, яка дорівнює різниці між вартістю виробництва і витратами на товари і послуги, дає можливість вимірювати реалізовану художньо-культурну продукцію в економічному плані. Розглянуто діяльність «Fondo Rotativo», пов’язану переважно з державною допомогою в реорганізації фінансової діяльності фондів, реформування музичної складової на всіх рівнях співпраці з багатьма соціальними інститутами держави, реорганізацію «Le Fondazioni». Наголошено, що відсутність структурованості в італійському музичному житті потребує реформування музичної організації на всіх рівнях системи, вимагаючи співпраці багатьох соціальних інститутів. У здійсненні мистецьких проектів вагома роль належить органам державної влади, крім того, вирішальну роль у збереженні італійського культурного бренду відіграють «Le Fondazioni Lirico-Sinfoniche». Аналіз фінансових показників «Le Fondazioni» переконує, що фонди прагнуть до збалансованого бюджету, незважаючи на труднощі і не завжди оптимальний результат. Бюджетний прибуток не є головною метою діяльності оперного театру, але баланс між витратами і доходами — це мінімальна істотна умова, що гарантує економічну й фінансову стабільність фонду. Нова фінансова реструктуризація матиме позитивний ефект, якщо передбачатиме більш жорсткі правила управління та механізми контролю. Держава і промисловість мають інвестувати, щоб забезпечити розвиток мистецтва.
Завантаження
Посилання
Gagoort, G., 2008. Menedzhment mystetstva. Pidpryiemnytskyi styl [Art Management. Entrepreneurial Style]. Translated from English by B. Shumilovych. Lviv: Litopys.
Gorodetsky, Yu. I., 1996. Osnovy marketynhu ta menedzhmentu (Plan-prospekt spetskursu). In: M. D. Kopytsa & I. A. Kotlarevskii, ed. Pytannia muzychnoho menedzhmentu [Questions of Music Management]. Kyiv: Natsionalna muzichna akademiia Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho, pp.4–7.
Colber, F., Nantel, J., Bilodo, S. and Rich, J. D., 2004. Marketynh u sferi kultury ta mystetstv [Marketing in the sphere of culture and arts]. Translated from English by S. Yarynin. Lviv: Kalvaria.
Chekan, Yu. I., 2010. Akademicheskaya muzyka i kommunikativnye tekhnologii. In: A. V. Krylova & E. V. Kiseeva, ed. Problemy menedzhmenta v sfere akademicheskoi muzyki [Management problems in the field of academic music]. Moskva: Kompozitor, pp.44–52.
Balestra, C. & Malaguti, A., 2006. Organizzare musica: legislazione, produzione, distribuzione, gestione nel sistema italiano [Organizing music: legislation, production, distribution, management in the Italian system]. Milano: Edizione FrancoAngeli.
Ravenna, M., 2010. The system of lyric-symfonic foundations in Italy. Tafler Journal, [online]. Available at: https://www.tafterjournal.it/2010/04/01/il-sistema-dellefondazioni-lirico-sinfoniche-in-italia [accessed: 25 January 2020].
Sole, G., 2018. The crisis of Italian lyric-symphonic foundations by Gianluca Sole extraordinary commissioner of the government for lyric-symphonic foundations. Dimensione Informazione, [online]. Available at: https://www.dimensioneinformazione.com/la-crisi-dellefondazioni-lirico-sinfoniche-italiane-di-gianluca-sole-commissario-straordinario-del-governo-perle-fondazioni-lirico-sinfoniche [accessed: 25 January 2020].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.