Духовні хорові твори Джоаккіно Россіні та Джузеппе Верді в аспекті порівняння європейських та китайських інтерпретацій
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052x.4(45).2019.189800Ключові слова:
Реквієм, Stabat Mater, кантата, духовні твори Дж. Верді, духовні твори Дж. Россіні, китайська хорова культура, інтерпретація, хорове виконавствоАнотація
Виявлено особливості інтерпретацій духовних творів Дж. Верді («Dies irae» з Реквієму) та Дж. Россіні («In Sempiterna Secula» зі Stabat Mater) у виконанні європейських і китайських хорових колективів під керівництвом диригентів різних національних шкіл (А. Тосканіні й Р. Бенальйо, Гуй Цзюньцзе і Лонг Ю). Розкрито специфіку прочитання духовних творів Дж. Верді та Дж. Россіні китайськими і європейськими диригентами, зумовлені відмінностями культурних парадигм західної та східної цивілізацій. Наголошено на значенні оперної традиції у формуванні драматургії духовних творів «Dies irae» Дж. Верді та «In Sempiterna Secula» Дж. Россіні як ознаки реквіємів у творах пізнього романтизму. Зазначено, що атрибуція досліджуваних творів як «концертної духовної музики» породжує широкий спектр виконавських інтерпретацій нотного тексту. У процесі хорового виконання цих творів європейські диригенти (А. Тосканіні, Р. Бенальйо) надають перевагу їх філософській інтерпретації, а китайські хормейстери, які працюють зі східними хоровими колективами (Гуй Цзюньцзе, Лонг Ю) вдаються до раціоналістичної або театральної. Звернення до певного типу інтерпретації зумовлене не стільки метою і характером творчих намірів інтерпретаторів, скільки відмінністю між культурно-ментальними настановами і намаганням східних музикантів максимально точно відтворити «ситуацію сакрального», винесену за межі звичних умов побутування. Звернення (хоча й не часте) китайських хорових диригентів до європейських духовних піснеспівів переконує в тому, що налагоджується перспективний і плідний діалог між західними та східними музичними культурами як головний механізм культурної комунікації в сучасному світі.
Завантаження
Посилання
Almazova, V. (2013). Genres of sacred music in the work of J. Verdi [Zhanry duhovnoj muzyki v tvorchestve Dzh. Verdi]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.02 Music Art. Tchaikovsky Moscow State Conservatory. Moskva, 28 p. [in Russian].
Bulavintseva, Yu. (2009). Reconstruction of traditions in the requiem of the romantic era [Rekonstrukcija tradicij v rekvieme romanticheskoj jepohi]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.02 Music Art. Gnessin State Musical College. Nizhniy Novgorod, 26 p. [in Russian].
Vjerkina, T. (2008). Topical intonation as a performance problem [Aktualne intonuvannia yak vykonavska problema]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Odesa, 16 p. [in Ukrainian].
Katrich, O. (2001). Performing musician style (theoretical and aesthetic aspects) [Styl muzykanta-vykonavtsia (teoretychni ta estetychni aspekty)]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 14 p. [in Ukrainian].
Kovalyk, P. (2002). Choral performance as a phenomenon of creative interaction (from the experience of the Kyiv Choral School) [Khorove vykonavstvo yak fenomen tvorchoi vzaiemodii (z dosvidu Kyivskoi khorovoi shkoly)]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Kotljarevsjka, O. (1996). Variational potential of a piece of music: the cultural aspect of interpretation [Variatyvnyi potentsial muzychnoho tvoru: kulturolohichnyi aspekt interpretuvannia]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 19 p. [in Ukrainian].
Kushpileva, M. (2009). Translation of the text of Stabat Mater in sacred choral music: history and modernity [Pretvorenye teksta Stabat Mater v dukhovnoi khorovoi muzыke: ystoryia y sovremennost]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.02 Music Art. Urals Mussorgsky State Conservatoire. Magnitogorsk, 24 p. [in Russian].
Li, Cyn. (2018). Claude Debussy's Chamber-Vocal Creativity: Principles of Working with Poetic Text [Kamerno-vokalna tvorchist Kloda Debiussi: pryntsypy roboty z poetychnym tekstom]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 15 p. [in Ukrainian].
Masljennikova, Ju. (2017). Choral performance as a subject of research: basic concepts, positions, approaches [Khorove vykonavstvo yak predmet doslidzhen: osnovni kontseptsii, pozytsii, pidkhody]. Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Ternopil, 1 (36), pp. 37–42 [in Ukrainian].
Mykhajlecj, V. (2004). Vocal basis of choral art: historical and theoretical aspects [Vokalna osnova khorovoho mystetstva: istorychnyi ta teoretychnyi aspekty]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Odesa, 20 p. [in Ukrainian].
Moskalenko, V. (1994). Theoretical and methodological aspects of musical interpretation [Teoretychnyi ta metodolohichnyi aspekty muzychnoi interpretatsii]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 25 p. [in Ukrainian].
Tkach, Ju. (2012). Individual performance style of conductor-choirmaster: theoretical and practical aspects (on the example of the National Honored Academic Chapel of Ukraine “Dumka”) [Indyvidualnyi vykonavskyi styl dyryhenta-khormeistera: teoretychnyi ta praktychnyi aspekty (na prykladi natsionalnoi zasluzhenoi akademichnoi kapely Ukrainy «Dumka»)]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Jan, Kajsenj. (2019). European origins of choral art in China [Yevropeiski vytoky khorovoho mystetstva Kytaiu]. Culture of Ukraine [Kuljtura Ukrajiny]. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv, 63, pp. 65–77 [in Ukrainian].
Van, Jujkhe. (2012). History of contemporary Chinese music. Pekin, 372 p. [汪毓和. 中国近现代音乐史. 北京 : 人民音乐出版社, 2012. 37⻚].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

