Духовні хорові твори Джоаккіно Россіні та Джузеппе Верді в аспекті порівняння європейських та китайських інтерпретацій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31318/2414-052x.4(45).2019.189800

Ключові слова:

Реквієм, Stabat Mater, кантата, духовні твори Дж. Верді, духовні твори Дж. Россіні, китайська хорова культура, інтерпретація, хорове виконавство

Анотація

Виявлено особливості інтерпретацій духовних творів Дж. Верді («Dies irae» з Реквієму) та Дж. Россіні («In Sempiterna Secula» зі Stabat Mater) у виконанні європейських і китайських хорових колективів під керівництвом диригентів різних національних шкіл (А. Тосканіні й Р. Бенальйо, Гуй Цзюньцзе і Лонг Ю). Розкрито специфіку прочитання духовних творів Дж. Верді та Дж. Россіні китайськими і європейськими диригентами, зумовлені відмінностями культурних парадигм західної та східної цивілізацій. Наголошено на значенні оперної традиції у формуванні драматургії духовних творів «Dies irae» Дж. Верді та «In Sempiterna Secula» Дж. Россіні як ознаки реквіємів у творах пізнього романтизму. Зазначено, що атрибуція досліджуваних творів як «концертної духовної музики» породжує широкий спектр виконавських інтерпретацій нотного тексту. У процесі хорового виконання цих творів європейські диригенти (А. Тосканіні, Р. Бенальйо) надають перевагу їх філософській інтерпретації, а китайські хормейстери, які працюють зі східними хоровими колективами (Гуй Цзюньцзе, Лонг Ю) вдаються до раціоналістичної або театральної. Звернення до певного типу інтерпретації зумовлене не стільки метою і характером творчих намірів інтерпретаторів, скільки відмінністю між культурно-ментальними настановами і намаганням східних музикантів максимально точно відтворити «ситуацію сакрального», винесену за межі звичних умов побутування. Звернення (хоча й не часте) китайських хорових диригентів до європейських духовних піснеспівів переконує в тому, що налагоджується перспективний і плідний діалог між західними та східними музичними культурами як головний механізм культурної комунікації в сучасному світі.

Біографія автора

Gui Junjie, Національна музична академія імені П. І. Чайковського

Гуй Цзюньцзе — аспірант кафедри теорії та історії музичного виконавства

Посилання

Almazova, V. (2013). Genres of sacred music in the work of J. Verdi [Zhanry duhovnoj muzyki v tvorchestve Dzh. Verdi]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.02 Music Art. Tchaikovsky Moscow State Conservatory. Moskva, 28 p. [in Russian].

Bulavintseva, Yu. (2009). Reconstruction of traditions in the requiem of the romantic era [Rekonstrukcija tradicij v rekvieme romanticheskoj jepohi]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.02 Music Art. Gnessin State Musical College. Nizhniy Novgorod, 26 p. [in Russian].

Vjerkina, T. (2008). Topical intonation as a performance problem [Aktualne intonuvannia yak vykonavska problema]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Odesa, 16 p. [in Ukrainian].

Katrich, O. (2001). Performing musician style (theoretical and aesthetic aspects) [Styl muzykanta-vykonavtsia (teoretychni ta estetychni aspekty)]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 14 p. [in Ukrainian].

Kovalyk, P. (2002). Choral performance as a phenomenon of creative interaction (from the experience of the Kyiv Choral School) [Khorove vykonavstvo yak fenomen tvorchoi vzaiemodii (z dosvidu Kyivskoi khorovoi shkoly)]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Kotljarevsjka, O. (1996). Variational potential of a piece of music: the cultural aspect of interpretation [Variatyvnyi potentsial muzychnoho tvoru: kulturolohichnyi aspekt interpretuvannia]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 19 p. [in Ukrainian].

Kushpileva, M. (2009). Translation of the text of Stabat Mater in sacred choral music: history and modernity [Pretvorenye teksta Stabat Mater v dukhovnoi khorovoi muzыke: ystoryia y sovremennost]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.02 Music Art. Urals Mussorgsky State Conservatoire. Magnitogorsk, 24 p. [in Russian].

Li, Cyn. (2018). Claude Debussy's Chamber-Vocal Creativity: Principles of Working with Poetic Text [Kamerno-vokalna tvorchist Kloda Debiussi: pryntsypy roboty z poetychnym tekstom]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 15 p. [in Ukrainian].

Masljennikova, Ju. (2017). Choral performance as a subject of research: basic concepts, positions, approaches [Khorove vykonavstvo yak predmet doslidzhen: osnovni kontseptsii, pozytsii, pidkhody]. Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Ternopil, 1 (36), pp. 37–42 [in Ukrainian].

Mykhajlecj, V. (2004). Vocal basis of choral art: historical and theoretical aspects [Vokalna osnova khorovoho mystetstva: istorychnyi ta teoretychnyi aspekty]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Odesa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Odesa, 20 p. [in Ukrainian].

Moskalenko, V. (1994). Theoretical and methodological aspects of musical interpretation [Teoretychnyi ta metodolohichnyi aspekty muzychnoi interpretatsii]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. Kyiv, 25 p. [in Ukrainian].

Tkach, Ju. (2012). Individual performance style of conductor-choirmaster: theoretical and practical aspects (on the example of the National Honored Academic Chapel of Ukraine “Dumka”) [Indyvidualnyi vykonavskyi styl dyryhenta-khormeistera: teoretychnyi ta praktychnyi aspekty (na prykladi natsionalnoi zasluzhenoi akademichnoi kapely Ukrainy «Dumka»)]. The dissertation author’s abstract for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Jan, Kajsenj. (2019). European origins of choral art in China [Yevropeiski vytoky khorovoho mystetstva Kytaiu]. Culture of Ukraine [Kuljtura Ukrajiny]. Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv, 63, pp. 65–77 [in Ukrainian].

Van, Jujkhe. (2012). History of contemporary Chinese music. Pekin, 372 p. [汪毓和. 中国近现代音乐史. 北京 : 人民音乐出版社, 2012. 37⻚].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-24

Як цитувати

Junjie, G. (2019). Духовні хорові твори Джоаккіно Россіні та Джузеппе Верді в аспекті порівняння європейських та китайських інтерпретацій. Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського, (4(45), 70–79. https://doi.org/10.31318/2414-052x.4(45).2019.189800

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО