Хормейстерська діяльність Анатолія Авдієвського: поєднання народної та академічної манер співу
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052x.2(43).2019.171479Ключові слова:
діяльність Анатолія Авдієвського, хор імені Г. Г. Верьовки, хорове виконавство, народнопісенний співАнотація
Розглянуто хормейстерську діяльність Анатолія Авдієвського, зокрема початковий етап його роботи з Національним заслуженим академічним українським народним хором імені Г. Г. Верьовки, процес формування методики органічного поєднання народної та академічної манер співу. Охарактеризовано діяльність Г. Верьовки та Е. Скрипчинської, їх традиції і творчі здобутки, які багато в чому визначали характер діяльності А. Авдієвського як диригента-хормейстера. На основі публікацій М. Кречка проаналізовано стан і перспективи розвитку народного і професійного хорового виконавства у 80–90-х роках XX століття, зокрема дискусії щодо шляхів його розвитку і впровадженої А. Авдієвським нової репертуарної політики. Творчість митця досить повно висвітлена в українському музикознавстві, проте особливості його хормейстерської роботи над розширенням звукового діапазону потребують подальшого вивчення. Зазначено, що ідея синтезу народної та академічної манер співу мала послідовників у хоровому виконавстві, але найяскравіше її втілив А. Авдієвський. Колектив міг виконувати твори сучасних українських композиторів – Є. Станковича, В. Зубицького, О. Яковчука, Л. Дичко, а також великі хорові полотна – «Реквієм» В. А. Моцарта та «Оду до радості» з фіналу Дев’ятої симфонії Л. ван Бетховена. Обстоюючи свої творчі принципи, А. Авдієвський продемонстрував своєрідну творчу еволюцію колективу, який, починаючи від простих аранжувань українських народних пісень, досяг високого професійного рівня і здатності виконувати найкращі зразки світової хорової літератури.
Завантаження
Посилання
Bench-Shokalo, O. (2002). Ukrainian choral singing: actualization of the customa tradition. [Ukrainskyi khorovyi spiv: aktualizatsiia zvychaievoi tradytsii]. Kyiv: Redaktsiia zhurnalu “Ukrainskyi svit”, 440 р. [in Ukrainian].
Drahomyretska, O. S. (2016). The creativity of Anatolii Avdievski in the context of the Ukrainian choral culture [Tvorchist Anatoliia Avdiievskoho v konteksti ukrainskoi khorovoi kultury]. Manuscript of Dissertation work for gaining the degree of the Candidate of Art Criticism by specialty 17.00.03 Music Art. Lviv National Music Academy named after Mykola Lysenko. Lviv, 206 p. [in Ukrainian].
Horbatiuk, V. V. and Vyshneva A. H. (2014). The nightingale’s home [Solovina domivka] in 3 parts. P. I: The Ukrainian folk choir [Ukrainskyi narodnyi khor]. Music [Muzyka], 4. Kyiv, pp. 4–11 [in Ukrainian].
Horbenko, S. S. (2009). The giant of the Ukrainian music culture [Veleten ukrainskoi muzychnoi kultury]. The art and education: Artistic culture. Esthetic education [Mystetstvo ta osvita: Khudozhnia kultura. Estetychne vykhovannia], 1. Kyiv, pp. 60–61 [in Ukrainian].
Hordiychuk, M. M. (1999). The school of the folk choral singing. To the 50th anniversary of The State folk choir named after H. Veryovka [Shkola narodnoho khorovoho spivu. Do 50-richchia Derzhavnoho narodnoho khoru imeni H. Verovky]. The Folklore and ethnography [Narodna tvorchist ta etnohrafiia], 5–6. Kyiv, pp. 3–9 [in Ukrainian].
Holovashchenko, M. I. (2012). The fabulous marvel creators [Tvortsi kazkovoho dyva]. Korniychuk V. P. Maestro Anatolii Avdievski. The portrait of choir from the mosaic: artistically and documentary narrative [Maestro Anatolii Avdiievskyi. Portret khoru z mozaiky: khudozhno-dokumentalna povist]. Kyiv: Krynytsia, pp. 163–168 [in Ukrainian].
Khristiansen, L. L. (2010). Unresolved problems of Folk Music Studies [Nereshennye problemy fol’kloristiki]. Khristiansen, L. L. Selected articles of Folk Music Studies [Izbrannye stat’i po fol’kloru]. Saratov: L. V. Sobinov Saratov State Conservatory, pp. 88–101.
Kolomoiets, O. M. (2012). The Ukrainian folk singing as a synthesis of the national traditions and academic choral performance [Ukrainskyi narodnyi spiv yak syntez natsionalnoi tradytsiinosti ta akademichnoho khorovoho vykonavstva]. The problems of modern pedagogical education. Series: Pedagogics and psychology [Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Seriia: Pedahohika i psykholohiia]. Republican establishment of higher education Crimean Humanitarian University, 37, part 1. Yalta, pp. 36–42 [in Ukrainian].
Kozak, S. D. (1981). Hryhoriy Veryovka: a biographical narrative [Hryhorii Verovka: biohrafichna povist]. Kyiv: Molod, 232 p. [in Ukrainian].
Korniychuk, V. P. (2012). Maestro Anatolii Avdievski. The portrait of choir from the mosaic [Maestro Anatolii Avdiievskyi. Portret khoru z mozaiky], artistically and documentary narrative. Kyiv: Krynytsia, 496 p. [in Ukrainian].
Krechko, M. M. (1982). The development problems of the folk choirs as one of the types of amateur art [Problemy rozvytku narodnykh khoriv yak odnoho z vydiv samodiialnoho mystetstva]. Music [Muzyka], 4. Kyiv, p. 22 [in Ukrainian].
Krechko, M. M. (1992). The open letter. Appeal to the artistic director and the head conductor of The Ukrainian folk choir A. Avdievski [Vidkrytyi lyst. Zvernennia do khudozhnoho kerivnyka ta holovnoho dyryhenta Ukrainskoho narodnoho khoru A. Avdiievskoho]. Music [Muzyka], 5. Kyiv, p. 13 [in Ukrainian].
Lashchenko, A. P. (2007). From the history of the Kyiv choral school [Z istorii kyivskoi khorovoi shkoly]. Kyiv: Muzychna Ukraina, 198 p. [in Ukrainian].
Shreer-Tkachenko, O. (2012). The son of song Ukraine [Syn pisennoi Ukrainy]. Korniychuk V. P. Maestro Anatolii Avdievski. The portrait of choir from the mosaic [Korniychuk, V. P. Maestro Anatolii Avdiievskyi. Portret khoru z mozaiky], artistically and documentary narrative. Kyiv: Krynytsia, pp. 91–98 [in Ukrainian].
Stepanchenko H. V. (2012). Many years! [Mnohaia lita!]. Korniychuk V. P. Maestro Anatolii Avdievski. The portrait of choir from the mosaic [Korniychuk V. P. Maestro Anatolii Avdiievskyi. Portret khoru z mozaiky], artistically and documentary narrative. Kyiv: Krynytsia, pp. 120–123 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.