Міжнародний фестиваль і конгрес «Musica Antiqua Europae Orientalis» в оцінках радянської музичної преси
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052x.1(42).2019.160635Ключові слова:
старовинна музика, радянські музичні журнали, польський міжнародний фестиваль і конгрес МАЕОАнотація
Відродження старовинної музики – одна із провідних тенденцій в культурі XX століття, до якої музиканти Радянського Союзу, зокрема й України, долучилися після Другої світової війни. Митців об’єднав Міжнародний фестиваль і конгрес старовинної музики країн Центральної і Східної Європи Musica Antiqua Europae Orientalis (MAEO). Починаючи з 1966 року, він відбувався що три роки в польському місті Бидгощ. Зібрано і проаналізовано матеріали з радянської преси, присвячені цій події, зокрема статті Ю. Келдиша, К. Алексєєвої, Н. Герасимової-Персидської, опубліковані в журналах «Советская музыка», «Музыкальная жизнь», «Музика». Ці заходи не набули всебічного висвітлення в радянській пресі, крім першого форуму 1966 року. Згідно з офіційною версією, висловленою Ю. Келдишем, відродження старовинної музики не схвалювалося, а загальноєвропейські процеси і досягнення західноєвропейських музикантів у цій сфері вважалися проявом буржуазності в мистецтві. Радянська делегація на цих фестивалях і конгресах демонструвала давню музику народів СРСР у її найдосконаліших зразках, в інтерпретації найкращих музикантів, які, однак, не спеціалізувалися на виконанні докласичної музики. Зазвичай це були хорові колективи високого артистичного рівня, мобільні в опрацюванні різного репертуару, але не пов’язані зі старовинним інструментарієм.
Завантаження
Посилання
Alekseeva, E. (1966). Revived Music [Vozrozhdennaya muzyika]. Musical life, [Muzyikalnaya zhizn], 23, December, pp. 15–16 [in Russian].
Andrzej Szwalbe’s Letter to Andriy Shtoharenko [List A. Szwalbe do A. Sztogarenki] 26.09.1963. Archive of the Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine [Arkhiv Nacionalnoi muzycnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Cajkovs’kogo] [in Polish].
Gerasymova-Persydska, N. (1970). At the Festival and Congress in Poland [Na festyvali j kongresi v Pol’shhi]. Music [Muzyka], 1, January – February. Kyiv, pp. 35–36 [in Ukrainian].
Ignatenko, Ye. (2016). Onysiya Shreyer-Tkachenko’s Activities in the Context of Ukrainian and Polish Cultural Relations (1960s and early 1970s) [Diyal’nist’ Onysiyi Shreyer-Tkachenko u konteksti ukrayins’ko-pol’s’kyx kul’turnyx zv’yazkiv (1960-ti – pochatok 1970-x rokiv)]. Scientific reporter of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine [Naukovij visnyk Nacionalnoi muzycnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Cajkovs’kogo], Kyiv, 114, pp. 227–254 [in Ukrainian].
Keldysh, Yu. (1967). Living past [Zhivoe proshloe]. Soviet music [Sovetskaya muzyika], 3, pp. 116–124 [in Russian].
Kłaput-Wiśniewska, A. (2006). The Great Philharmonic. Pomeranian Philharmonic in 1953–1990 [Wielka Filharmonia. Filharmonia Pomorska w latach 1953–1990]. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, 350 p. [in Polish].
Poland (1972). [Polsha]. Soviet music [Sovetskaya muzyika], 12, pp. 138–139 [in Russian].
Poland (1972). [Polsha]. Soviet music [Sovetskaya muzyika], 4, pp. 147 [in Russian].
Poland (1972). [Polsha]. Soviet music [Sovetskaya muzyika], 5, pp. 105–106 [in Russian].
Shreier-Tkachenko O. Ya. Information about the festival in Bydgoszcz [Manuscript] [Informacijne povidomlennya pro festyval’ u Bydgoshhi]. Central State Archives Museum of Literature and Arts of Ukraine. Shreier-Tkachenko’s Archive [Tsentralnyi derzhavnyi muzei-arkhiv literatury i mystetstv Ukrainy. Arkhiv Shreier-Tkachenko]. F. 1156 [in Ukrainian].
Zofia Lissa’s Letter to Andriy Shtoharenko [List Z. Lissy do A. Sztogarenki] 25.09.1963. Archive of the Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine [Arkhiv Nacionalnoi muzycnoi akademii Ukrainy imeni P. I. Cajkovs’kogo] [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.

