Вісімдесятий ювілейний сезон «Maggio Musicale Fiorentino» (роль музичних фестивалів у культурному житті сучасної Італії)
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052x.2(39).2018.137114Ключові слова:
музичний фестиваль, професійні фестивалі, «Флорентійський музичний травень», музичне життя сучасної ІталіїАнотація
Мета статті – охарактеризувати музичні фестивалі в сучасній Італії, визначити основні їх типи, розглянути їх організацію на прикладі «Maggio Musicale Fiorentino» (вісімдесятого ювілейного сезону).
Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні індуктивного методу для дослідження окремих фестивальних напрямів і загальних тенденцій фестивального процесу в культурному житті сучасної Італії. Наукова новизна полягає в тому, що музичні фестивалі в сучасній Італії розглянуто як складову італійської національної культури, визначено їх вплив на музичне життя сьогодення. Системний аналіз італійських фестивальних заходів сприятиме запозиченню цього досвіду українськими музикантами і використання його в музичному житті України. Фестивалі органічно вписалися в музичне життя сучасної Італії, а фестивальний рух, зазнавши значних змін протягом останнього десятиліття ХХ – початку ХХІ ст., набирає все більшого розвитку: 1) зросла кількість фестивальних заходів – від професійних до аматорських; 2) професійні фестивалі – це масштабні заходи, які охоплюють школи, майстер-класи і творчі проекти молодих музикантів; 3) поширюються міжкультурні і творчі зв’язки не тільки між 20 областями Італії, які поділяються на 107 провінцій (province), а й на міжнародному, регіональному, міському рівнях. Одним з найяскравіших музичних проектів серед професійних фестивалів є «Флорентійський музичний травень», який значно розширив свої функції: тепер це творча інституція зі своїм театром, оркестром, хором, академією, майстер-класами, студією запису, журналом, асоціацією «Amici del teatro del Maggio Musicale Fiorentino», меценатами, спонсорами. Він зберігає традиції і дотримується формули – висока якість і професійний рівень, охоплюючи і фестиваль «Maggio Musicale Fiorentino», який уже 80й сезон відбувається щороку у Флоренції протягом кінця квітня – початку червня.
Завантаження
Посилання
Cherkashina-Gubarenko, M. (2015) Opera theatre in a changing time-space [Opernyi teatr u minlyvomu chasoprostori]. Kharkiv: Actа, 392 p.
80th Maggio Musicale Fiorentino [80°Maggio Musicale Fiorentino]. Available at: http://www.operadifirenze.it . [Accessed: 15.10.2017].
Horenko, L. (2007). Accademia Filarmonica di Bolognaand its Ties with Ukraine in the End of the 18thCent. – the First Half of the 19thCent. [Bolonska filarmoniina Akademiia ta yii zviazky z Ukrainoiu kintsia XVIII – pershoi polovyny XIX st.].Culture of Ukraine [Kultura Ukrainy],Collection of Scientific Works,Kharkiv State Academy of Culture, vols 20. Kharkiv:KhDAK, pp. 57–67 [in Ukrainian].
Lebed, M. (2012). Alfredo Casellaand New Musicin Italy [Alfredo Kazella i novaya muzyka v Italii]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow, 298 p. [in Russian].
Mykytas, V. (1994).Old Ukrainian Students and Professors[Davnoukrainski studenty I profesory]. Kyiv:Abrys, 288 p.[in Ukrainian].
Puchlyanco, M. (2014) The competition of musicians-performers as a phenomenon of modern cultural space [Konkurs muzykantiv-vykonavtsiv yak fenomen suchasnoho kulturnoho prostoru]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: NMAU, 201 p. [in Ukrainian].
Shwed, M. (2010). Trends in the development of international festivals of contemporary music [Tendentsii rozvytku mizhnarodnykh festyvaliv suchasnoi muzyky]. Lviv: Spolom, 440 p. [in Ukrainian].
Sokhor, A. (1980). On current issues of the sociology in music[O sovremennykh zadachakh sotsiologii muzyki]. Questions of sociology and music aesthetics [Voprosy sotsiologii i estetiki muzyki] Sat. item, vols I. Leningrad: Sov. compositor, pp. 281–293[in Russian].
The Venice Biennale – Music Biennale 2017 [La Biennale di Venezia – Biennale musica 2017]. Available at: www.labiennale.org . [Accessed: 15.10.2017].
Zinkevych, O. (2004). Music speaks the language of our time [Muzyka hovoryt movoiu nashoho chasu]. Criticism [Krytyka], vols 7–8 (81–82), Kyiv, pp. 30–34 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.