Опера Ріхарда Вагнера «Рієнці»: від літературного джерела до музичного втілення
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052x.1(38).2018.135896Ключові слова:
опера, оперне лібрето, біографія письменника, історичний романАнотація
Відтворено історію написання третьої, завершеної опери Р. Вагнера, створеної за романом англійського письменника Е. Бульвер-Літтона. Розглянуто творчість автора роману, зокрема реальний прототип образу центрального героя, особливості художнього відтворення історичних подій у творі. Так, прототипом головного героя письменник обрав реальну історичну особу – римського політичного діяча, ідеолога об’єднання Італії Кола ді Рієнці. Докладно проаналізовано колізії та розвиток художніх характерів, на цій основі розкрито роботу Р. Вагнера над лібрето. Писати музику композитор почав у Ризі, куди його запросили працювати диригентом німецької опери. Тут він мав справу з репертуаром – постановками опер В. Белліні та Г. Доніцетті, – якими так захоплювалася ризька публіка. Розглянуто проблеми, з якими Р. Вагнер зіткнувся, переробляючи багатопланову прозову розповідь в оперний текст. Здійснено висновок про вдале співвідношення в лібрето сольних характеристик головних героїв і розгорнутих ансамблево-хорових сцен, завдяки якому композитор створив композицію, подібну до великої хвилі, піднесеної аж до кульмінації у фіналі третього акту і поступового спадом, що відповідав краху місії Рієнці і його загибелі.
Завантаження
Посилання
Bulwer-Lytton, E. (1875). Kola di Renzi. The last Roman tribune [Kola di Renzi Poslednij rimskij tribun]. Sanct-Petersburg: Tip. N. Skariatina, 413 p. [in Russian].
Bulwer-Lytton, E. (1898). Rienzi, the last of Roman tribune [Rienzi, poslednij rimskij tribun]. Sanct-Petersburg: Izd. O. N. Popovoi, 522 p. [in Russian].
Bulwer-Lytton, E. (1911). Kola di Renzi the last Roman tribune (By Boulevard) [Kola di Renzi poslednij rimskij tribun (Po Bulweru)]. Sanct-Petersburg: Voskhody, 96 p. [in Russian].
Bulwer-Lytton, E. (1994). The last Roman tribune [Poslednij rimskij tribun]. Krasnodar: Sovetskaya Kuban', 432 p. [in Russian].
Wagner, R. (2003). My Life [Moja zhyzn]. Sanct-Petersburg: Terra Fantastica, Moskwa: EKSMO, 864 p. [in Russian].
Kostennikov, A. M. (2011). Ensemble-choral complex in the musical theater of R. Wagner [Ensemblevo-chorovoj complex v musicalnom teatreof R. Wagnera]. Sevastopol: Weber, 298 p. [in Russian].
Cherkashina, M. R. (1986). Historical opera of the Romantic era (experience of research) [Istoricheskaja opera epokhi romantizma (opyt issledovanija)]. Kyiv: Mus. Ukraine, 182 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.