Модуси гри в інструментальних концертах Едісона Денисова
Ключові слова:
інструментальний концерт, типи виразності, ігрова логіка, модус, антиномічність, монолог і діалог, конструктивне і деструктивнеАнотація
Розглянуто особливості прояву ігрової логіки в інструментальних концертах Е. Денисова, виявлено їх зв’язок із Бароко, антиномічність мислення композитора, специфіку авторських типів виразності; охарактеризовано образний склад, прийоми концертування, взаємодію конструктивного і деструктивного, трактування цитованого матеріалу, засоби втілення драматичної ситуації, віртуозність, темброву своєрідність, імпровізаційність. Визначено співвідношення сольних і оркестрових партій, тяжіння до диференціювання інструментального складу, ставлення до жанрової традиції.
Завантаження
Посилання
Бараш Е. В. Концерты Эдисона Денисова / Елена Бараш // Свет. Добро. Вечность. Памяти Эдисона Денисова. Статьи, воспоминания, материалы / ред.-сост. В. Ценова. – М. : МГК им. П. И. Чайковского, 1999. – С. 343–368.
Бараш Е. В. Концерты Эдисона Денисова. Проблемы жанра и оркестрового стиля : автореф. дис. … канд. искусствовед. : спец. 17.00.02 – музыкальное искусство / Бараш Елена Владимировна ; Московская гос. консерватория им. И. П. Чайковского. – Москва, 2000. – 17 с.
Бараш Е. В. Тема катастрофы в поздних концертах Денисова / Е. В. Бараш // Пространство Эдисона Денисова. К 70-летию со дня рождения (1929−1996) : материалы науч. конф. / ред.-сост. В. С. Ценова. – М. : МГК им. П. И. Чайковского, 1999. – С. 88–95. – (Научные труды / Московская гос. консерватория им. И. П. Чайковского. – Сб. 23).
Денисов Э. «Ода» для кларнета, фортепиано и ударных [авторский анализ] / Э. Денисов // Музыка Эдисона Денисова : материалы науч. конф., посвящ. 65-лет. композитора / ред.- сост. В. С. Ценова – М. : МГК им. П. И. Чайковского, 1995. – С. 122–132. – (Научные труды / Моск. гос. консерватория им. П. И. Чайковского. – Сб. 11).
ЛобановаМ. Западноевропейское музыкальное барокко: проблемы эстетики и поэтики / М. Лобанова. – М. : Музыка, 1994 – 320 с.
Мизитова А. Лексема BACH в контексте Виолончельного концерта Э. Денисова / А. Мизитова // Музыкальное образование в контексте культуры: вопросы теории, истории и методологии музыкального образования (материалы научно-практической конференции 25–27 октября 2000 года). – М. : РАМ им. Гнесиных, 2003. – С. 244–252.
Мизитова А. Смысловые обертоны концерта для скрипки с оркестром Эдисона Денисова / Адиля Мизитова // Київське музикознавство. Культурологія та мистецтвознавство : зб. ст. – Вип. 15. – К., 2004. – С. 186–194.
Назайкинский Е. В. Логика музыкальной композиции / Е. В. Назайкинский, – М. : Музыка, 1982. – 320 с.
Неизвестный Денисов. Из Записных книжек (1980/81 – 1986, 1995) / публ., сост., вступ. ст. и коммент. В. Ценовой. – М. : Композитор, 1997. – 160 с.
Смирнов Д. Символика Флейтового концерта Эдисона Денисова / Дмитрий Смирнов // Свет. Добро. Вечность. Памяти Эдисона Денисова. Статьи, воспоминания, материалы / ред.-сост. В. Ценова. – М. : МГК им. П. И. Чайковского, 1999. – С. 369–382.
ХолоповЮ., Ценова В. Эдисон Денисов / Ю. Холопов, В. Ценова. – М. : Композитор, 1993. – 312 с.
Шульгин Д. И. Признание Эдисона Денисова: по материалам бесед / Д. И. Шульгин. – М. : Композитор, 1998. – 439 с.
Schatt P. W. Zahl, Symbolik und Kryptogrammatik in Alban Bergs Stücken für Klarinette und Klavier / Peter W. Schatt // Archiv für Musik-Wissenschaft / hrsg. Hans Heinrich Eggebrecht. – Stuttgart : Franz Steiner, 1986. – Jg. XLIII, H. 2. – S. 128–136.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.