Кіно та опера
Прихована семантика (на прикладі «І корабель пливе» Федеріко Фелліні)
Ключові слова:
кіно, опера, код, кінематографічний текстАнотація
Виявлено специфіку функціонування структурних елементів опери в кінематографічному тексті. Використовуючи поняття «код», розкрито семантику взаємодії двох мистецтв на прикладі конструкції «текст у тексті». Визначено особливості деформації оперної партитури та організації музичної тканини кінофільму, зумовлені монтажем
відеоряду.
Завантаження
Посилання
Вайль П. Оперная страсть. Висконти в Милане [Электронный ресурс] / П. Вайль // Искусство кино. – 1999. – № 3. – Режим доступа: http://kinoart.ru/archive/1999/03/n3-article22
Костантини К. 1970 год: первое подведение итогов [Электронный ресурс] / Костанцо Константини // Синематека. – 2010. – 20 ноября. – Режим доступа:
http://www.cinematheque.ru/post/142174
ЛотманЮ. Текст в тексте // ЛотманЮ. Избранные статьи : в 3 т. – Т. І : Статьи по семиотике и типологии культуры / Ю. Лотман. – Таллинн : Александра, 1992. – С. 148–160.
Метц К. Воображаемое означающее. Психоанализ и кино / Кристиан Метц ; пер. с фр. Д. Калугина, Н. Мовниной ; науч. ред. А. Черноглазов. – СПб. : Изд-во Европейского ун-та в Санкт-Петербурге, 2010. – 336 с.
Панасюк В. Німе кіно та опера: специфіка взаємодії / Валерій Панасюк // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 33 : Музика у просторі культури. – К., 2010. – С. 79–86.
Панасюк В. Оперное тело на сцене и на экране / Валерий Панасюк // Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського. – Вип. 89 : Сучасний оперний театр і проблеми озерознавства : зб. ст. / ред.-упоряд. М. Черкашина-Губаренко. – К., 2010. – С. 368–381.
Феллини Ф., Гуэрра Т. Амаркорд. И корабль плывет / Ф. Феллини, Т. Гуэрра. – СПб. : Азбука-классика, 2002. – 284 с.
Феллини Ф., ЧандлерШ. Я вспоминаю… / Ф. Феллини, Ш. Чандлер. – М. : Вагриус, 2005. – 445 с.
Черкашина М. Историческая опера эпохи романтизма / Марина Черкашина. – К. : Муз. Україна, 1986. – 152 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.