Мистецтвознавчо-педагогічні ідеї становлення диригента-хормейстера у «творчій майстерні» Олега Семеновича Тимошенка
DOI:
https://doi.org/10.31318/2414-052x.4(49).2020.220877Ключові слова:
Олег Семенович Тимошенко, становлення диригента-хормейстера, мистецтвознавчо-педагогічні ідеї, технології та методи навчання, хорове виконавство, музичне мистецтвоАнотація
Розглянуто мистецтвознавчо-педагогічні ідеї становлення диригента-хормейстера у «творчій майстерні» народного артиста України, академіка, професора кафедри хорового диригування Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського Олега Семеновича Тимошенка в контексті українського хорового мистецтва другої половини ХХ – початку ХХІ століть. З’ясовано, що процес становлення диригента-хормейстера є багатофункціональним та багатоаспектним явищем. Акцентовано, що видатний педагог є фундатором вітчизняної диригентсько-хорової школи, яка включає в себе багатогранну навчальну і виховну діяльність з високим інтелектуальним рівнем викладання. Обґрунтовано фундаментальну систему мистецтвознавчо-педагогічних ідей Олега Семеновича Тимошенка, спрямованих на становлення диригента-хормейстера. Взаємофункціональна єдність її складових базується на особистністно-психологічних властивостях кожного студента, розвиток яких забезпечує їх професійне зростання і творчу самореалізацію. Виявлено, що мистецтвознавчо-педагогічні ідеї Олега Семеновича Тимошенка дали могутній поштовх для розвитку теорії і практики становлення диригента-хормейстера. Синергійність індивідуального і колективного навчання, аналогічно як і формування всебічно освіченого творчого лідера у диригентській школі Майстра — стали запорукою успішної діяльності її вихованців. Акцентовано увагу на тому, що мистецтвознавчо-педагогічні ідеї Олега Семеновича Тимошенка знаходять своє відображення у педагогічній та творчій діяльності учнів-послідовників, які характеризуються своєрідною унікальністю. Зазначено внесок учнівпослідовників професора, провідних майстрів хорового мистецтва України у подальшому розвиткові мистецтвознавчо-педагогічних ідей Олега Семеновича Тимошенка щодо становлення диригента-хормейстера. Доведена провідна роль діяльності професора Олега Семеновича Тимошенка у формуванні національної диригентсько-хорової школи, яка стала епіцентром професійного виховання провідних вітчизняних диригентів і виступає науковометодологічною базою для створення сучасних систем диригентсько-хорової освіти України.
Завантаження
Посилання
Velychko, N. A., 2007. Suchasna ukrainska osvita: dydaktychni pryntsypy v muzychnomu vykhovanni ditei v konteksti tradytsiinoi pedahohichnoi dumky [Modern Ukrainian education: didactic principles in the musical education of children in the context of traditional pedagogical thought]. Aktualni problemy istorii, teorii ta praktyky khudozhnoi kultury, 19, pp. 248– 259.
Lashchenko, A. P., 2004. Akademiia muzychnoi elity Ukrainy. Istoriia ta suchasnist: Do 90-richchia Natsionalnoi muzychnoi kultury Ukrainy imeni P. I. Tchaikovskoho [Academy of the musical elite of Ukraine: History and modernity: To the 90th anniversary of the P. I. Tchaikovsky National Academy of Music of Ukraine]. Kyiv: Musychna Ukraina.
Lashchenko, A. P., 2007. Z istorii kyivskoi khorovoi shkoly [From the history of the Kyiv choral school]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Lashchenko, A. P., 2000. Oleh Tymoshenko — diiach vysokoi profesiinoi kompetentnosti. In: I. Bezhin, ed. Mystetski obrii’2000. Kyiv: KNVMP «SYMVOL-T», pp. 258– 262.
Lashchenko, А. P., 2013. Oleh Tymoshenko — diiach vysokoi profesiinoi kompetentnosti [Oleg Tymoshenko — a figure of high professional competence]. Naukovii vysnyk NMAU imeni P. I. Chaikovskoho: Aktualni pytannia suchasnoho musykoznavstva ta musychnoi osvity (do 70- richchia vid dnia narodzhennia A. P. Lashchenka), 92, pp. 233–238.
Malozomova, О. І. & Husarchuk, Т. V., 2002. Poklykannia: Zhyttia I tvorcha diialnist О. S. Тymoshenka [Vocation: Life and creative activity of A. S. Tymoshenko]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Tymoshenko, O. S., 1986. Vokalizatsiia yak zasib vyraznosti: vykonavstvo [Vocalization as a means of expression: performance]. Muzyka, 2, pp. 18–19.
Tymoshenko, O. S., 2004. Natsionalna muzychna akademiia Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho: vchora i sohodni. In: A. Lashchenko, ed. Akademiia muzychnoi elity Ukrainy. Istoriia ta suchasnist [Academy of Musical Elite of Ukraine. History and modernity]. Kyiv: Muzychna Ukraina, pp. 4–14.
Tymoshenko, O. S., 1999. Rozdumy pislia konkursu. Muzychne vykonavstvo [Reflections after the competition. Musical performance]. Naukovyi visnyk NMAU im. P. I. Chaikovskoho, 2, pp. 46–50.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.