Вісімдесятий ювілейний сезон «Maggio Musicale Fiorentino» (роль музичних фестивалів у культурному житті сучасної Італії)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31318/2414-052x.2(39).2018.137114

Ключові слова:

музичний фестиваль, професійні фестивалі, «Флорентійський музичний травень», музичне життя сучасної Італії

Анотація

Мета статті – охарактеризувати музичні фестивалі в сучасній Італії, визначити основні їх типи, розглянути їх організацію на прикладі «Maggio Musicale Fiorentino» (вісімдесятого ювілейного сезону).

Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні індуктивного методу для дослідження окремих фестивальних напрямів і загальних тенденцій фестивального процесу в культурному житті сучасної Італії. Наукова новизна полягає в тому, що музичні фестивалі в сучасній Італії розглянуто як складову італійської національної культури, визначено їх вплив на музичне життя сьогодення. Системний аналіз італійських фестивальних заходів сприятиме запозиченню цього досвіду українськими музикантами і використання його в музичному житті України. Фестивалі органічно вписалися в музичне життя сучасної Італії, а фестивальний рух, зазнавши значних змін протягом останнього десятиліття ХХ – початку ХХІ ст., набирає все більшого розвитку: 1) зросла кількість фестивальних заходів – від професійних до аматорських; 2) професійні фестивалі – це масштабні заходи, які охоплюють школи, майстер-класи і творчі проекти молодих музикантів; 3) поширюються міжкультурні і творчі зв’язки не тільки між 20 областями Італії, які поділяються на 107 провінцій (province), а й на міжнародному, регіональному, міському рівнях. Одним з найяскравіших музичних проектів серед професійних фестивалів є «Флорентійський музичний травень», який значно розширив свої функції: тепер це творча інституція зі своїм театром, оркестром, хором, академією, майстер-класами, студією запису, журналом, асоціацією «Amici del teatro del Maggio Musicale Fiorentino», меценатами, спонсорами. Він зберігає традиції і дотримується формули – висока якість і професійний рівень, охоплюючи і фестиваль «Maggio Musicale Fiorentino», який уже 80й сезон відбувається щороку у Флоренції протягом кінця квітня – початку червня.

Біографія автора

Olena Yuriivna Ponomarenko, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

Пономаренко Олена Юріївна – кандидат мистецтвознавства, доцент, докторант кафедри історії світової музики Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського

Посилання

Cherkashina-Gubarenko, M. (2015) Opera theatre in a changing time-space [Opernyi teatr u minlyvomu chasoprostori]. Kharkiv: Actа, 392 p.

80th Maggio Musicale Fiorentino [8Maggio Musicale Fiorentino]. Available at: http://www.operadifirenze.it . [Accessed: 15.10.2017].

Horenko, L. (2007). Accademia Filarmonica di Bolognaand its Ties with Ukraine in the End of the 18thCent. – the First Half of the 19thCent. [Bolonska filarmoniina Akademiia ta yii zviazky z Ukrainoiu kintsia XVIII – pershoi polovyny XIX st.].Culture of Ukraine [Kultura Ukrainy],Collection of Scientific Works,Kharkiv State Academy of Culture, vols 20. Kharkiv:KhDAK, pp. 57–67 [in Ukrainian].

Lebed, M. (2012). Alfredo Casellaand New Musicin Italy [Alfredo Kazella i novaya muzyka v Italii]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow, 298 p. [in Russian].

Mykytas, V. (1994).Old Ukrainian Students and Professors[Davnoukrainski studenty I profesory]. Kyiv:Abrys, 288 p.[in Ukrainian].

Puchlyanco, M. (2014) The competition of musicians-performers as a phenomenon of modern cultural space [Konkurs muzykantiv-vykonavtsiv yak fenomen suchasnoho kulturnoho prostoru]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: NMAU, 201 p. [in Ukrainian].

Shwed, M. (2010). Trends in the development of international festivals of contemporary music [Tendentsii rozvytku mizhnarodnykh festyvaliv suchasnoi muzyky]. Lviv: Spolom, 440 p. [in Ukrainian].

Sokhor, A. (1980). On current issues of the sociology in music[O sovremennykh zadachakh sotsiologii muzyki]. Questions of sociology and music aesthetics [Voprosy sotsiologii i estetiki muzyki] Sat. item, vols I. Leningrad: Sov. compositor, pp. 281–293[in Russian].

The Venice Biennale – Music Biennale 2017 [La Biennale di Venezia – Biennale musica 2017]. Available at: www.labiennale.org . [Accessed: 15.10.2017].

Zinkevych, O. (2004). Music speaks the language of our time [Muzyka hovoryt movoiu nashoho chasu]. Criticism [Krytyka], vols 7–8 (81–82), Kyiv, pp. 30–34 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-01

Номер

Розділ

Мистецтвознавство. Сучасний оперний театр у соціокультурному просторі